Messerschmitt Bf 109 E-4

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 E-4 Messerschmitt Bf 109 E-4
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 E-4
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.RR.1940-DD.RR.194R Messerschmitt GmbH, Regensburg /
DD.RR.1940-DD.RR.194R Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig /
DD.RR.1940-DD.RR.1941 Wiener Neustädter Flugzeugwerke GmbH, Wiener Neustadt /
Období výroby:
Production Period:
DD.RR.1940-DD.RR.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~ 561:
Messerschmitt: 82 E-4 (W.Nr.: 2724-2806) + 64 E-4/B, E-4/N (W.Nr.: 3701-3764)
Erla: 85 E-4 (W.Nr.: 1575-1659) + 14 E-4, 70 E-4/B (W.Nr.: 1980-2063) + 26 E-4/B (W.Nr.: 4091-4222)
WNF: 158 E-4 (W.Nr.: 5260-5300, 5326-5400, 5559-5600) + 33 E-4/B (W.Nr.: 5791-5823) + 29 E-4/B / E-4/N (W.Nr.: 5891-5919)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2010 kg 4431 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2505 kg 5523 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,87 m 32ft 4,57in
Délka:
Length:
8,64 m 28ft 4,16in
Výška:
Height:
2,60 m 8ft 6,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,40 m2 176.53 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601 A-1
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 809 kW (1100 PS) při 2400 ot/min (na úrovni mořské hladiny)


E-4/N:
Daimler-Benz DB 601 N
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 864 kW (1175 PS) při 2600 ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Daimler-Benz DB 601 A-1
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1085 hp at 2400 rpm (at sea level)


E-4/N:
Daimler-Benz DB 601 N
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1159 hp at 2600 rpm (at sea level)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 88 Imp gal / 105.6 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
575 km/h v 3750 m 357 mph in 12303 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
665 km 413 mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů
2x 20mm kanón MG FF/Mv křídle, každý 60 nábojů


Pumový náklad:
+ Bf 109 E-4/B a Bf 109 E-4/BN:
1x SC 250
4x SC 50
96x SD 2
2x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 500 rounds each
2x 20mm MG FF/M cannons in the wing, 60 rpg.


Bomb load:
+ Bf 109 E-4/B and Bf 109 E-4/BN:
1x SC 250
4x SC 50
96x SD 2
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Höfling, R.: Messerschmitt Bf 109 E - Varianten, Flugzeug Profile 46
Ritger, L.: Messerschmitt Bf 109 - Part 1: Prototype to "E" Variants, SAM Publications, 2005
Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 1. část, Intermodel, 1998
http://www.messerschmitt-bf109.de/

Messerschmitt Bf 109 E-4 - Bf 109 E-4/B

Bf 109 E-4/B
Messerschmitt Bf 109 E-4 - Bf 109 E-4/Trop

Bf 109 E-4/Trop
Messerschmitt Bf 109 E-4 - Bf 109 E-4

Bf 109 E-4
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#63298 Verze : 0
Kompletní 6-ti pohled na verzi Bf 109 E-4 Trop


Zdroj: Vojna v vozduche č.058 Bf 109
Messerschmitt Bf 109 E-4 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#384624 Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 109 E-4 - Messerschmitt Bf 109 E-4 (výrobní číslo neznámé), který ve dnech 29.-30. 11. 1942 přeletěl z Torgavy na Slovensko. Byl pravděpodobně opatřen přeletovým kódem IS+WS. V Trenčianských Biskupiciach jej přebral mjr. J. Trnka. V létě 1943 na něm létali piloti II. garnitury  13. letky, v roce 1944 pak III. garnitura. Na přelomu let 1943/44 jej používali členové pohotovostní letky. Po obsazení piešťanského letiště v září 1944 jej zabavili Němci.  Stroj nese kamufláž tvořennou nepravidelnými poli barev RLM 71 (tmavá zelená) a RLM 02 (světle zelenošedá) na horních plochách. Spodní a boční plochy kryje RLM 65 (světle modrá). Žluté doplňky slouží k rychlé identifikaci vlastními pozemními jednotkami.

Messerschmitt Bf 109 E-4 (výrobní číslo neznámé), který ve dnech 29.-30. 11. 1942 přeletěl z Torgavy na Slovensko. Byl pravděpodobně opatřen přeletovým kódem IS+WS. V Trenčianských Biskupiciach jej přebral mjr. J. Trnka. V létě 1943 na něm létali piloti II. garnitury 13. letky, v roce 1944 pak III. garnitura. Na přelomu let 1943/44 jej používali členové pohotovostní letky. Po obsazení piešťanského letiště v září 1944 jej zabavili Němci. Stroj nese kamufláž tvořennou nepravidelnými poli barev RLM 71 (tmavá zelená) a RLM 02 (světle zelenošedá) na horních plochách. Spodní a boční plochy kryje RLM 65 (světle modrá). Žluté doplňky slouží k rychlé identifikaci vlastními pozemními jednotkami.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Messerschmitt Bf 109 E-4 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Messerschmitt Bf 109 E-4 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#453984 Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 109 E-4 - Messerschmitt Bf 109E-4 bulharského letectva. Letoun létal v roce 1942 u 1. eskadry 3. skupiny 6. stíhacího pluku. Stroji bývá připisováno sériového číslo 7057 a měl jej pilotovat S. Stojanov, nejúspěšnější bulharský stíhač 2. sv. války. Stroj s bohatými žlutými doplňky nese standardní německou kamufláž.

Messerschmitt Bf 109E-4 bulharského letectva. Letoun létal v roce 1942 u 1. eskadry 3. skupiny 6. stíhacího pluku. Stroji bývá připisováno sériového číslo 7057 a měl jej pilotovat S. Stojanov, nejúspěšnější bulharský stíhač 2. sv. války. Stroj s bohatými žlutými doplňky nese standardní německou kamufláž.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#502879 Verze : 0
Bf 109 E-4/N (W.Nr. 5819) z výzbroje stíhací eskadry JG 26, bitva o Británii, září 1940. Letoun pilotoval velitel eskadry Adolf Galland.
Messerschmitt Bf 109 E-4 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Messerschmitt Bf 109 E-4 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#487293 Verze : 0
Bf 109 E-4, na němž létal Maj. Helmuth Wick v době, kdy velel I./JG 2. Na směrovce jsou namalovány symboly 42 sestřelů.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 E-4 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#374274 Verze : 0
Bf 109 E-4/Trop od eskadry JG 27 v péči mechaniků na letišti kdesi v severní Africe.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 E-4 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-4-t17238#374275 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více