Název: Name: | Douglas AD-5 Skyraider | |
Originální název: Original Name: | Douglas AD-5 Skyraider | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1953-DD.04.1956 Douglas Aircraft Co. Inc., El Segundo, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1953-DD.04.1956 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 212 (132392/132476, 132478, 132637/132686, 133854/133929) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.08.1951 XAD-5 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5585 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8527 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11340 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 15.47 m | |
Délka: Length: | 12.22 m | |
Výška: Height: | 4.83 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 37.19 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 277.81 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright R-3350-26WA o vzletovém výkonu 2013 kW čtyřlistá vrtule Aeroproducts | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1438 l 3x 1136 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 531.1 km/h v 4633 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 321.9 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11.7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7925 m | |
Dolet: Range: | 1934.4 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4876.3 km | |
Výzbroj: Armament: | 4x 20mm kanon v křídlech 3629 kg nákladu na 15 závěsnících, včetně: 3x 907kg bomba nebo torpédo 2x raketa Tiny Tim aerosolová bomba BLU-76/B 12x 227kg bomba 12x neřízená raketa | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Smith, Peter C. Douglas AD Skyraider. Crowood Press, Marlborough 1999. ISBN 1-86126-249-3. Wixey, Ken. Douglas Skyraider, Warpaint No.18. Hall Park Books, Milton Keynes 1996. Gann, Harry. The Douglas Skyraider, Profile No.60. Profile Publications, Leatherhead 1965. Francillon, Rene J. McDonnell Douglas Aircraft Since 1920, Volume I. Naval Institute Press, Annapolis 1988. ISBN 0-87021-428-4. Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0. https://joebaugher.com/usattack/newa1_17.html |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-AD-5-Skyraider-t16962#468194Verze : 0
Aubi
MOD
Douglas AD-5 / A-1E Skyraider
AD-5 pôvodne vznikol pre účely protiponorkového boja, najčastejšie sa však objavoval v roli denného bitevníka.
Zmeny na trupe si vyžiadalo umiestnenie posádky vedľa seba. Motor bol posunutý dopredu o 203,2 mm, trup sa v hornej časti rozšíril a celkovo predĺžil o 584,2 mm, kokpit dostal nový, dozadu odsúvatelný prekryt. Priestor za kokpitom skýtal možnosť umiestniť ďalších členov posádky alebo elektroniku. Zmenil sa tvar a o 50 % sa zväčšila plocha zvislej chvostovej plochy. Brzdiace štíty na bokoch trupu boli odstránené. Zmenený bol aj tvar podtrupového a veľkých podkrídelných závesníkov.
Prototyp, ktorý po prvý krát vzlietol 7.8.1951, vznikol prestavbou modelu AD-4 BuNo.1240006. Následovalo ho 212 ďalších lietadiel.
Známe Bureau Number AD-5:
132478
132392-132476
132637-132685
133854-133929
Pomocou konverzných kitov bolo možné prispôsobiť lietadlo pre rôzne úlohy: preprava štyroch ranených na nosítkach, VIP transport na štyroch dozadu smerovaných sedadlých, preprava až dvanástich vojakov, preprava nákladu do hmotnosti 907 kg, fotografický prieskum, vlek terča.
Po zmene systému označovania lietadiel u US.Navy sa v septembri 1962 z bitevných AD-5 stali A-1E a z lietadiel používaných na transpotné účely UA-1E.
AD-5 pôvodne vznikol pre účely protiponorkového boja, najčastejšie sa však objavoval v roli denného bitevníka.
Zmeny na trupe si vyžiadalo umiestnenie posádky vedľa seba. Motor bol posunutý dopredu o 203,2 mm, trup sa v hornej časti rozšíril a celkovo predĺžil o 584,2 mm, kokpit dostal nový, dozadu odsúvatelný prekryt. Priestor za kokpitom skýtal možnosť umiestniť ďalších členov posádky alebo elektroniku. Zmenil sa tvar a o 50 % sa zväčšila plocha zvislej chvostovej plochy. Brzdiace štíty na bokoch trupu boli odstránené. Zmenený bol aj tvar podtrupového a veľkých podkrídelných závesníkov.
Prototyp, ktorý po prvý krát vzlietol 7.8.1951, vznikol prestavbou modelu AD-4 BuNo.1240006. Následovalo ho 212 ďalších lietadiel.
Známe Bureau Number AD-5:
132478
132392-132476
132637-132685
133854-133929
Pomocou konverzných kitov bolo možné prispôsobiť lietadlo pre rôzne úlohy: preprava štyroch ranených na nosítkach, VIP transport na štyroch dozadu smerovaných sedadlých, preprava až dvanástich vojakov, preprava nákladu do hmotnosti 907 kg, fotografický prieskum, vlek terča.
Po zmene systému označovania lietadiel u US.Navy sa v septembri 1962 z bitevných AD-5 stali A-1E a z lietadiel používaných na transpotné účely UA-1E.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-AD-5-Skyraider-t16962#62087Verze : 0
Douglas AD-5 Skyraider
(Douglas Aircraft Public Relations Library)
(Douglas Aircraft Public Relations Library)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-AD-5-Skyraider-t16962#62089Verze : 0
A-1E sériového čísla 52-132649 z muzea USAF v Ohiu. Letoun pilotoval 10. března 1966 Maj. Bernard Fisher během mise, za kterou dostal Medal of Honor. Tehdy s letounem 52-132649 přistál v údolí A Shau, kde pod nepřátelskou palbou "vyzvedl" sestřeleného pilota Skyraideru ze své formace.

URL : https://www.valka.cz/Douglas-AD-5-Skyraider-t16962#203689Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
en.wikipedia.org
Období | Válka ve Vietnamu [1945-1975] |
Výrobce | Douglas |
Typ letounu | Douglas AD-5 Skyraider |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 56. křídlo pro speciální operace [1968-1975] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 29.09.1968 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Douglas A-1E Skyraider 1. letky pro speciální operace, 56. křídlo pro speciální operace, základna Thajského královského letectva Nakhom Phanom. Stroj nese aerosolovou bombu BLU-72/B, obsahující 1020 kg propanu.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-AD-5-Skyraider-t16962#468177Verze : 0
Aubi
MOD
A-1E Skyraider jihovietnamského letectva zachycený při shozu napalmových pum.
zdroj:
zdroj:
https://www.reddit.com/r/MilitaryPorn
Období | Válka ve Vietnamu [1945-1975] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Douglas AD-1 Skyraider |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 26.12.1964 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-AD-5-Skyraider-t16962#541663Verze : 1
wlasto
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.