Main Menu
User Menu
Reklama

SAAB J 29E Tunnan

     
Název:
Name:
SAAB J 29E Tunnan
Originální název:
Original Name:
SAAB J 29E Tunnan
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1953-DD.MM.1955 Svenska Aeroplan AB, Linköping
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1953-DD.MM.1955
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
29 (S/N 29657-29685)
První vzlet:
Maiden Flight:
03.12.1953
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4600 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8170 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,00 m
Délka:
Length:
10,23 m
Výška:
Height:
3,75 m
Plocha křídla:
Wing Area:
24,15 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Svenska Flygmotor RM2 (licenčný De Havilland Ghost 50) s ťahom 22,2 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2150 l
2x 450 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1035 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
800 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13700 m
Dolet:
Range:
1500 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x 20 mm kanón Hispano Mk. V (180ks nábojů na hlaveň, kadence 800 ran/min)
14x 14,5 cm raketa
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Verzia E vznikla prepracovaním a dostavaním posledných lietadiel série J 29B.
Hlavné zmeny prebehli na vonkajšej strane krídla - bol odstránený slot nábežnej hrany a predĺžená tetiva krídla, takže vznikol "psí zub", čím došlo ku zvýšeniu kritického Machovho čísla z 0,86 na 0,89 a teda i maximálnej rýchlosti. Zvýšila sa pevnosť krídla pre väčšie násobky, na hrane zubu pribudol aerodynamický plôtik na zlepšenie obtekania krídla a zlepšili sa i vlastnosti pri nízkych rýchlostiach - pri štarte a pristátí.
19 lietadiel J 29E bolo neskôr v priebehu ďalších dvoch rokov prestavaných na verziu J 29F.
Zdroje:
Sources:
Týc, Pavel. SAAB 29 Tunnan, L+K 2005/08.
Widfeldt, Bo. The SAAB J 29, Profile No.36. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Andersson, Hanns G. Saab Aircraft since 1937. Smithsonian Institution Press, Washington 1989. ISBN 0-87474-314-1.
http://military.cz/sweden/Saab-J29/default.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_29_Tunnan
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-29E-Tunnan-t167424#503266Verze : 0
MOD
http://www.afwing.com/intro/saab-2.htm

SAAB J 29E Tunnan -


URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-29E-Tunnan-t167424#531648Verze : 0
MOD
zdroj:
https://www.pinterest.com/pin/506021708110732869/

SAAB J 29E Tunnan -


URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-29E-Tunnan-t167424#540089Verze : 0
MOD