Název: Name: | SAAB J 29E Tunnan | |
Originální název: Original Name: | SAAB J 29E Tunnan | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1953-DD.MM.1955 Svenska Aeroplan AB, Linköping | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1953-DD.MM.1955 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 29 (S/N 29657-29685) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.12.1953 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4600 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8170 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,00 m | |
Délka: Length: | 10,23 m | |
Výška: Height: | 3,75 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,15 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Svenska Flygmotor RM2 (licenčný De Havilland Ghost 50) s ťahom 22,2 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2150 l 2x 450 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1035 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 800 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13700 m | |
Dolet: Range: | 1500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 4x 20 mm kanón Hispano Mk. V (180ks nábojů na hlaveň, kadence 800 ran/min) 14x 14,5 cm raketa | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Verzia E vznikla prepracovaním a dostavaním posledných lietadiel série J 29B. Hlavné zmeny prebehli na vonkajšej strane krídla - bol odstránený slot nábežnej hrany a predĺžená tetiva krídla, takže vznikol "psí zub", čím došlo ku zvýšeniu kritického Machovho čísla z 0,86 na 0,89 a teda i maximálnej rýchlosti. Zvýšila sa pevnosť krídla pre väčšie násobky, na hrane zubu pribudol aerodynamický plôtik na zlepšenie obtekania krídla a zlepšili sa i vlastnosti pri nízkych rýchlostiach - pri štarte a pristátí. 19 lietadiel J 29E bolo neskôr v priebehu ďalších dvoch rokov prestavaných na verziu J 29F. | |
Zdroje: Sources: | Týc, Pavel. SAAB 29 Tunnan, L+K 2005/08. Widfeldt, Bo. The SAAB J 29, Profile No.36. Profile Publications, Leatherhead 1965. Andersson, Hanns G. Saab Aircraft since 1937. Smithsonian Institution Press, Washington 1989. ISBN 0-87474-314-1. http://military.cz/sweden/Saab-J29/default.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_29_Tunnan |
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-29E-Tunnan-t167424#503266Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
http://www.afwing.com/intro/saab-2.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | SAAB J 29E Tunnan |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-29E-Tunnan-t167424#531648Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
zdroj:
https://www.pinterest.com/pin/506021708110732869/
Období | - |
Výrobce | Švédsko (SWE) |
Typ letounu | SAAB J 29E Tunnan |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1966 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SAAB-J-29E-Tunnan-t167424#540089Verze : 0
wlasto
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.