Název: Name: | Macchi C.202 Folgore II. série | Macchi C.202 Folgore Serie II |
Originální název: Original Name: | Macchi C.202 Folgore II° Serie | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1940-DD.08.1943 SA Aeronautica Macchi, Varese DD.07.1941-DD.09.1943 Societa Italiana Ernesto Breda per Costruzioni Meccaniche, Sesto San Giovanni DD.11.1941-DD.07.1942 Societa Aeronautica Italiana Ing. A. Ambrosini & C., Passignano sul Trasimeno | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.09.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~1150 (C.202 všech sérií) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.08.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 23571) kg | 5196 1) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2778 kg | 6124 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2937 kg | 6475 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,580 m | 34ft 8,54in |
Délka: Length: | 8,855 m | 29ft 0,62in |
Výška: Height: | 3,496 m | 11ft 5,63in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,82 m2 | 181.05 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 165,16 kg/m2 | 33.83 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Alfa Romeo RA.1000 RC 41-I Monsone o vzletovém výkonu 864 kW/1175 k při 2 500 ot/min. Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm. | Alfa Romeo RA.1000 RC 41-I Monsone, twelve-cylinder liquid-cooled supercharged 60° inverted Vee, rated 1,159 hp at 2,500 rpm for take-off, driving three-bladed Piaggio P.1001 constant-speed propeller of 9ft 10,11in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 355 l + 82 l v přídavné interní nádrži 2x 100 l přídavná nádrž (pozdější série) | 77 Imp gallons plus provision for 18 Imp gallons of auxiliairy fuel in a fuselage tank 2x 22 Imp gal drop tank (latter series) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 5952) km/h v 5600 m | 369.7 2) mph in 18373 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 544 km/h v 6000 m | 338 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 18,0 m/s | 3543.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,963) min do 5000 m | 4,963) min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10546 m | 34600 ft |
Dolet: Range: | 7804) km | 484.7 4) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, po 360 nábojích 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v křídlech, po 500 nábojích (od VI. série) na strojích posledních sérií dva závěsníky pod křídly pro 2x 160kg 100kg nebo 50kg pumy | 2x fixed forward-firing 0.50 in Breda-SAFAT machine guns in the upper engine cowling 360 rpg 2x fixed forward-firing 0.303 in Breda-SAFAT machine guns mounted in the wings (starting with Serie VI machines) last productions series carried two underwing hardpoints for two 352 lb, 220 lb or 110 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | První tři výrobní série nesly výzbroj skládající se ze dvou velkorážných kulometů Breda-SAFAT. Počínaje čtvrtou sérií byla tato výzbroj rozšířena o dva křídelní kulomety táže 7,7 mm. Od deváté série bylo křídlo vybaveno univerzálními závěsníky, závěsníky byly celkem dva a bylo na něj možno zavěsit pumu o hmotnosti do 160 kg nebo jednu stolitrovou nádrž. Několik stovek letounů, pocházejících z různých výrobních sérií, bylo vyzbrojeno německými kanóny MG 151/20, ty byly instalovány do gondolek pod křídlo, v gondolce byla nesena i zásoba 200 granátů. Data pro stroje posledních sérií: 1) 2515 kg 2) 599 km/h 3) 4,67 min 4) 765 km | The first series were only armed with two 0.50 inch Breda-SAFAT guns in the nose. Starting from Series VI armament was increased with two 0.303 inch Breda-SAFAT guns in the wings. Starting from Series XI underwing hardpoints were added to carry either bombs or drop tanks. An unknown Series had two 0.79 inch MG 151/20 cannons in underwing gondolas. Data for late series machines: 1) 5545 lb 2) 372.2 mph 3) 4,67 min 4) 475.3 mi |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, 2001, ISBN 0-76031-194-3 Gianni Cattaneo, The Macchi C.202, Number 28, Profile Publications, 1967, No ISBN L+K 17/1965, Letadla 1939-45, MC 202 Folgore http://web.archive.org/web/20060928032342/.../macchi_us.htm http://www.century-of-flight.net/.../ww2/Macchi%20MC.202%20Folgore.htm http://www.constable.ca/mc202.htm http://www.cofe.ru/avia/M/M-2.htm http://www.go2war2.nl/artikel/1288/3 http://wp.scn.ru/ru/ww2/f/920/32/1 http://www.airwar.ru/enc/fww2/mc202.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pohled z boku.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |