EKW D-3801

     
Název:
Name:
EKW D-3801 EKW D-3801
Originální název:
Original Name:
EKW D-3801
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1945 Eidgenössische Flugzeugwerke, Emmen
DD.MM.194R-DD.MM.194R Dornier-Werke Altenrhein AG, Altenrhein
DD.MM.194R-DD.MM.194R Schweizerische Waggonfabrik Schlieren
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1945 série
DD.MM.1947-DD.MM.1948 17 z náhradních dílů
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
224
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2124 kg 4683 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2725 kg 6008 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,620 m 34ft 10,11in
Délka:
Length:
8,170 m 26ft 9,64in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 1,86in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,00 m2 193.75 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Y-51 o výkonu 790 kW
třílistá stavitelná vrtule
Hispano-Suiza 12Y-51, power 1060 hp
three-blade controlable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
406 l 89.3 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
535 km/h v 0 m 332.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,4 min do 5000 m 5,4 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10800 m 35433 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x 20mm kanon Hispano-Suiza HS-404 v trupu
2x 7,65mm kulomet FFK v křídle

100 kg bomb nebo raket
1x 20 mm Hispano-Suiza HS-404 cannon in the fuselage
2x 7,65 mm FFK machine gun in the wings

220 lb of bombs or rockets
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
licenční verze, vycházející z francouzského projektu MS.412 - varianty MS.406 s motorem HS 12Y-51, jinými výfuky a pevným chladičem kapaliny pod přídí -
Zdroje:
Sources:
Balous, Miroslav. Doflug D-3802, D-3803, Letectví a kosmonautika 1995 / 23-24.
Boutquin, Gaston. The Morane Saulnier 406, Profile No.147. Profile Productions, Leatherhead 1967.
Nieradko, Artur. Samolot miśliwski M.S.-406C1, TBiU Nr.80. Wydawnictwo ministerstwa obrony narodowej, Warszawa 1982. ISBN 83-11-06785-6.
fr.wikipedia.org
wrd.ch
www.aviastar.org

EKW D-3801 - Fliegerkompanie 21, letiště Dübendorf 1945-45.

Fliegerkompanie 21, letiště Dübendorf 1945-45.
EKW D-3801 -


URL : https://www.valka.cz/EKW-D-3801-t118311#407295 Verze : 0
Morane Saulnier MS.412 (D-3801)
Cambrai 15.05.2011


Stroj byl vyroben v licenci u firmy Eidgenössiche Flugzeugwerke (F+W) v Emmenu ve Švýcarsku, v roce 1942.


V současné době (na fotkách) je ve zbarvení stroj MS.406 C1 "BRETAGNE" černá 7 / No.138 Groupe de Chasse I/2 "Cicogne".


Na fotce D3801.jpg v tématu MS.406 je pravděpodobně tento stroj v barvách švýcarského letectva s označením J-276 (nosil ještě označení J-84 a J-143).


zdroj: aviatickapout.cz
foto vlastní
EKW D-3801 -


EKW D-3801 -


EKW D-3801 -


EKW D-3801 -


EKW D-3801 -


EKW D-3801 -


URL : https://www.valka.cz/EKW-D-3801-t118311#401633 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více