Main Menu
User Menu

87. peruť "Serenissima"

87a Squadriglia "Serenissima"

Založena 12. 2. 1918 v Ponte San Pietro. Rozpuštěna 15. 8. 1943.


(Založeno během linkování)
URL : https://www.valka.cz/87-perut-Serenissima-t116465#403014Verze : 0
MOD


Stroj, na němž letěl 9. 8. 1918 sám strůjce letákového náletu na Vídeň Maggiore (major) G. D´Annunzio. Pilotoval Capitano Natale Palli. Letoun nenesl žádnou výzbroj ani kamufláž. Kromě modré kýlovky se souhvězdím je v barvě materiálu. Na boku znak 87. perutě - korouhev s benátským lvem.


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/403019
URL : https://www.valka.cz/87-perut-Serenissima-t116465#403021Verze : 0
MOD


S tímto letounem letěl 9. 8. 1918 na Vídeň Tenente (poručík) Francesco Ferrarin, avšak musel se vrátit pro poruchu motoru. Letoun v barvě materiálu, pouze horní plocha horního křídla a VOP je kamuflována tmavě zelenými a červenohnědými "hádky" na lakovaném podkladě. Detail ukazuje benátského lva ze znaku 87. perutě. Latinský nápis v otevřené knize říká: "Pokoj tobě Marku, evangelisto můj."


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/403029
URL : https://www.valka.cz/87-perut-Serenissima-t116465#403030Verze : 0
MOD


Také tento stroj se zúčastnil letákového náletu na Vídeň 9. srpna 1918. Za jeho řízením seděl poručík G. B. Granzarolo. Letoun v barvě materiálu, kýlovka a stabilizátor bílé, výškovka nese stajnou kamufláž jako horní nosná plocha, tedy tmavě zelené a červenohnědé "hádky" na lakovaném plátně. Letoun má nakresleny na bocích trupu pumové závěsníky, ty však byly během náletu na Vídeň sejmuty.


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/403032
URL : https://www.valka.cz/87-perut-Serenissima-t116465#403033Verze : 0
MOD


S tímto strojem odstartoval dne 9. 8. 1918 na Vídeň poručík Aldo Finzi. Stroj je vybaven lomeným čelním štítkem, a je v barvě materiálu (trup v barvě lakované překližky), nosné a ocasní plochy v barvě lakovaného plátna. Krycí plechy motoru, vzpěry a podvozkové nohy v barvě kovu. Na horní ploše horního křídle naneseny tmavě zelené a červenohnědé "hádky" na lakovaném podkladě. Kýlovka a VOP zelená (podle svědectví pilota Nella Maraniho, jenž se strojem také létal), bílá číslice 5 na VOP je jednou napsána tak, aby byla čitelná po směru letu a podruhé proti směru. Na spodních plochách nosných ploch červené a zelené konce křídel, jakožto výsostné označení.


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/403035
URL : https://www.valka.cz/87-perut-Serenissima-t116465#403037Verze : 0
MOD


Ansaldo S.V.A. 5, které se 9. 8. 1918 zúčastnil letákového náletu na Vídeň. Letoun v barvě materiálu, horní plocha křídla nese na lakovaném povrchu "hádky" tmavě zelené a červenohnědé barvy. Kýlovka a VOP nese množství červených hvězdiček (takto bylo označeno více strojů, patrně jeden roj). Letoun je zajímavý patkami ukotvení mezikřídelních vzpěr do trupu v barvách italské trikolory a absentujícím zaměřovačem před kabinou.


Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/403489
URL : https://www.valka.cz/87-perut-Serenissima-t116465#403490Verze : 0
MOD