La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles, SA [1904-RRRR]

     
Název:
Name:
La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles, SA La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles, SA
Originální název:
Original Name:
La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles, SA
Historie názvů:
History of Names:
DD.09.1898-DD.MM.1902 Compañía General Española de Coches Automóviles E. de la Cuadra
DD.MM.1902-14.06.1904 J. Castro, Sociedad en Comandita, Fábrica Hispano-Suiza de Automóviles
14.06.1904-DD.MM.RRRR La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles, SA
DD.09.1898-DD.MM.1902 Compañía General Española de Coches Automóviles E. de la Cuadra
DD.MM.1902-14.06.1904 J. Castro, Sociedad en Comandita, Fábrica Hispano-Suiza de Automóviles
14.06.1904-DD.MM.RRRR La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles, SA
Obory výroby:
Production Subjects:
automobily cars
Sídlo hlavního závodu:
Headquarters:
DD.09.1898-DD.MM.1936 Barcelona /
DD.MM.1939-DD.MM.RRRR Barcelona /
DD.09.1898-DD.MM.1936 Barcelona /
DD.MM.1939-DD.MM.RRRR Barcelona /
Názvy a sídla poboček:
Subsidiary Name and Location:
DD.MM.1915-DD.MM.193R Ripoll /
DD.MM.1937-DD.MM.1943 Sevilla /
DD.MM.1911-DD.MM.1914 Société des Automobiles Hispano-Suiza, Levallois-Perret /
DD.MM.1914-DD.MM.1923 Société des Automobiles Hispano-Suiza, Bois-Colombes /
DD.MM.1923-DD.MM.1936 Société française Hispano Suiza, SA, Bois-Colombes /
DD.MM.1917-DD.MM.1936 La Hispano, SA Fábrica de Automóviles y Material de Guerra, Guadalajara /
DD.MM.1943-DD.MM.1946 La Hispano Aviación SA, Sevilla /
DD.MM.1915-DD.MM.193R Ripoll /
DD.MM.1937-DD.MM.1943 Seville /
DD.MM.1911-DD.MM.1914 Société des Automobiles Hispano-Suiza, Levallois-Perret /
DD.MM.1914-DD.MM.1923 Société des Automobiles Hispano-Suiza, Bois-Colombes /
DD.MM.1923-DD.MM.1936 Société française Hispano Suiza, SA, Bois-Colombes /
DD.MM.1917-DD.MM.1936 La Hispano, SA Fábrica de Automóviles y Material de Guerra, Guadalajara /
DD.MM.1943-DD.MM.1946 La Hispano Aviación SA, Seville /
Vznik:
Founded:
DD.MM.1904
DD.MM.1904
Zánik:
Cancelled:
DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR
Produkty:
Products:
DD.MM.1940-DD.MM.1943 Hispano HS-132L Chirri
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Hispano-Suiza HS-42
Poznámka:
Note:
1898 továrna založena Emiliem de la Cuadra
1899 najat švýcarský inženýr Marc Birkigt
1902 neúspěšnou továrnu kupuje José María Castro
1904 majitelem podnikatel v hutnictví Damián Mateu, Birkigt technickým ředitelem
1911 založena francouzská pobočka
1915 navržen první letecký motor
1917 na žádost krále postavena nová továrna v bezpečném zázemí v Guadalajaře
1923 po sporech s francouzskou vládou o zdanění zisku z období války je francouzský závod převeden na samostatnou firmu Société française Hispano Suiza, SA, ve které je Birkigt viceprezidentem a Hispano-Suiza zpočátku drží většinu akcií
1931 Fiat Hispania kupuje většinový podíl v závodu v Guadalajaře, Hispano si ponechává v nájmu jeho letecké dílny
1935 závod odkoupen zpět; umírá Damián Mateu, firmu přebírá jeho syn
1936 po vypuknutí občanské války továrna v Barceloně znárodněna republikány jako Servicio de Aviación y Fabricación No.9 (SAF-9), závod v Guadalajaře jako SAF-1, vedení odchází do exilu ve Francii
1937 v nacionalisty ovládané Seville Miguelem Mateu vytvořen závod pro údržbu letadel
1939 obnovena barcelonská továrna
1943 sevillský závod osamostatněn
1946 automobilová produkce v Barceloně převzata státním Instituto Nacional de Industria, základem pro společnost ENASA; zbytek společnosti se soustředí na výrobu obráběních nástrojů
1953 zahájena výroba mikroaut
- firma pravděpodobně existuje dodnes - v r. 2010 podala stížnost proti použití značky Hispano-Suiza dánskou firmu Delmar 04
1898 factory founded by Emilio de la Cuadra
1899 hired Swiss engineer Marc Birkigt
1902 failed factory bought by José María Castro
1904 owned by businessman in the steel industry Damián Mateu, Birkigt became technical director
1911 founded the French branch
1915 designed the first airplane engine
1917 at the request of King founded a new factory in safe hintterland of Guadalajara
1923 after disputes with the French government on the taxation of profits from the war period the French factory became a separate company Société Française Hispano Suiza SA, in which Birkigt is a vice president and Hispano-Suiza initially hold a majority of shares
1931 Fiat Hispania buys majority stake in the plant in Guadalajara, Hispano retains its aviation workshops
1935 plant repurchased; Damián Mateu dies, his son takes over the company
1936 after the outbreak of the Civil War the factory in Barcelonawas nationalized by the Republicans as Servicio de Aviación y Fabricación No.9 (SAF-9), factory in Guadalajara as SAF-1; management goes into exile in France
1937 Miguel Mateu created a aircraft maintenance workkshops in a Nationalist-controlled Seville
1939 Barcelona factory restored
1943 Seville factory became a independent company
1946 automotive production in Barcelona taken over by a Instituto Nacional de Industria, became the basis for ENASA; the rest of the company focuses on the production of machining tools
1953 started production of microcars
- The company probably still exists - in 2010 the company filed a complaint against the use of the brand Hispano-Suiza by Danish firm Delmar 04
Zdroje:
Sources:
www.autopasion18.com
www.autopasion18.com
www.hispano-suiza-sa.com
www.secretprojects.co.uk
www.allcarindex.com
www.globalsecurity.org
www.hydroretro.net
URL : https://www.valka.cz/La-Hispano-Suiza-Fabrica-de-Automoviles-SA-1904-RRRR-t106864#532648 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více