Název: Name: | Farman NC 223.4 | Farman NC 223.4 |
Originální název: Original Name: | Farman NC 223.4 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.04.1938-DD.MM.1938 Société nationale de constructions aéronautiques du Centre, Boulogne-Billancourt | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1938-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.04.1938 NC.223.0 15.03.1939 NC.223.4 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 9980 kg | 22002 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 23600 kg | 52029 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 33,60 m | 110ft 2,82in |
Délka: Length: | 23,50 m | 77ft 1,2in |
Výška: Height: | 5,90 m | 19ft 4,28in |
Plocha křídla: Wing Area: | 132,60 m2 | 1427.29 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Hispano Suiza 12Y-38/39 o výkonu 677 kW | Hispano Suiza 12Y-38/39, power 907 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 385 km/h v 3300 m | 239.2 mph in 10827 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 320 km/h v ? m | 198.8 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | 13123 ft |
Dolet: Range: | 5000 km | 3106.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 7800 km | 4846.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v přídi 2600 kg pum | 1x 7,5 mm MAC 1934 machine gun in the nose 5730 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - postaveny s motory 12Xirs/jrs jako dálkové poštovní NC.223.0, později pojmenovány Camille Flammarion", "Jules Verne" a Le Verrier" - 1939 modernizovány zástavbou motorů 12Y-38/39 a přejmenovány na NC.223.4 - v říjnu 1939 předány námořní letce B5.3 jako průzkumné, "Jules Verne" vyzbrojen jedním kulometem a pumovými závěsníky - 7. 6. 1940 provedl jediný operační NC.223.4, Verne (ostatní čekaly na vyzbrojení), první spojenecký nálet na Berlín - po uzavření příměří předány Air France a nasazeny na trase do Levanty; Verne 27.11. 1940 sestřelen NC.223.0 dosahovaly rychlosti 350 km/h, dostup 8600 m a doletu 8500 km | - |
Zdroje: Sources: | Liron, J. Les avions Farman. Docavia no.21. Editions Lariviere, Paris 1984. Danel, Raymond; Cuny, Jean. L'Aviation Francaise de Bombardement et de Renseignement (1918/1940), Docavia 12. Editiions Lariviere, Paris 1980. Centre (Farman) NC-223.4, L+K 1987/17. www.aviafrance.com |