GBR - Vickers K (7,7 mm kulomet)

Vickers class K/ Vickers G.O. .303-inch No.1 Mk.I
     
Název:
Name:
Vickers K letecký kulomet ráže 7,7 mm Vickers K aircraft machine gun .303in
Originální název:
Original Name:
Vickers class K/ Vickers G.O. .303-inch No.1 Mk.I
Výrobce:
Producer:
Vickers-Armstrongs Limited, Enfield, UK
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1928
Použití:
Use:
Armstrong Whitworth Whitley
Bristol Blenheim
Fairey Battle
Fairey Swordfish
Fairey Albacore Mk.I
Fairey Barracuda
Handley Page Hampden Mk.I
Airspeed Oxford
CAC CA-11 Woomera
a další
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost:
Weight:
13,4 kg 30 lb
Ráže:
Calibre:
7,7 mm / 0.303 inch British
Náboj:
Cartridge:
7.7x56R
Délka hlavně:
Barrel Length:
529 mm 1ft 9in
Celková délka:
Overall Length:
940 mm 3ft 1in
Používaná munice:
Ammo Used:
celoplášťový náboj - 11,3 g
průbojný (s ocelovým jádrem) - 11,7 g
tříštivý
zápalný - 8,6 g
náboj se stopovkou - 8,4 g
Ball - 0.399 oz
A.P. – 0.413 oz (with a steel core)
H.E.
I - 0.303 oz
T - 0.296 oz
Výkony:
Performance:
 
Maximální dostřel:
Maximum Range:
0,8 km 0.5 mi
Rychlost střelby:
Rate of Fire:
950 - 1200 ran/min 950 - 1,200 rpm
Úsťová rychlost:
Muzzle Velocity:
762 m/s 2500 ft/s
Poznámka:
Note:
Vickers Class K letecký kulomet byl navržen již v roce 1928, jednalo se dílo britské firmy Vickers a Armstrong Ltd., původně byl navržen jako obranná zbraň pro vojenská letadla. Vickers třída K nebo také Vickers GO ("Vickers Gas Operated" )je automatická zbraň, využívající pro natažení závěru tlaku plynu v hlavni, závěr je otevřený v automatickém režimu. Plynový píst byl pod hlavní. Zásoba střelivy byla ve talířových zásobnících s kapacitou 100 nábojů, ale bylo zvykem nabíjet pouze 96 nebo 97 nábojů, tak se údajně zvýšila spolehlivost. Zbraň byla nejprve používána jako pohyblivá pro střelce / pozorovatelé, později byly provedena úprava pro její pevnou zástavbu. Měla velkou rychlost střelby, díky které bylo možno cíl doslova zasypat velkým počtem nábojů ve velmi krátké době. Tento kulomet nebyl vybaven synchronizátorem. Na letounech byl v druhé polovině třicátých let nahrazován modernějším kulometem Browning Mk.II, tedy zejména pokud byla požadována pevná zástavba zbraně. Počátkem druhé světové války se jednalo již o zastaralou zbraň a v druhé polovině války byla často používána u pozemních jednotek, kde byla montována na terénních vozidlech. Po skončení války nebyla do letadel již montována. Capacity of magazine: 97 rounds.


Vickers Class K aircraft machine gun was developed in 1928 by famous British company Vickers & Armstrong as a defensive weapon for military aircrafts. Vickers class K / Vickers G.O. machine gun is gas operated weapon, firing from open bolt in full automatic mode only. Its gas cylinder is located below the barrel, and long stroke gas piston operates a vertically tilting bolt. Feed is from top-mounted flat pan magazines with nominal capacity of 100 rounds, although it was customary to load only 96 or 97 rounds to ensure most reliable feeding. The GO No. 1 was observers gun as it had a high rate of fire which made it suitable for shooting at high speed planes and getting as many bullets on target in the short space of time in which a plane would have been visible and in range.


This weapon does not seem to have seen any action post-war.
Zdroje:
Sources:
http://www.vickersmachinegun.org.uk/kgun-no1.htm
world.guns.ru
http://www.milistory.net/forum/forum.php
http://www.imfdb.org/wiki/Vickers_K_machine_gun

URL : https://www.valka.cz/GBR-Vickers-K-7-7-mm-kulomet-t105771#527314 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více