Main Menu
User Menu

Fiat G.80

     
Název:
Name:
Fiat G.80-1B
Originální název:
Original Name:
Fiat G.80-1B
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1951-DD.MM.195R SA Aeronautica d’Italia, Torino
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1951-DD.MM.195R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 G.80-1B
4 G.80-3B
První vzlet:
Maiden Flight:
10.12.1951 G.80-1B
19.03.1953 G.80-3B
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4060 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5400 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,00 m
Délka:
Length:
12,40 m
Výška:
Height:
4,00 m
Plocha křídla:
Wing Area:
25,14 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
63,50 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
de Havilland Goblin 35 o tahu 15,57 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
880 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13500 m
Dolet:
Range:
1400 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Trent´anni fa volava il primo aviogetto italiano, il Fiat G.80. Aerofan 1981/04.
https://www.alireggiane.com/t215-fiat-g80
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-80-t103745#517574Verze : 0
MOD
Fiat G.80


Dvoumístný cvičný stroj, vyrobený pouze jeden prototyp a čtyři předsériové kusy (druhý zdroj uvádí 2+3).
Označení prototypů - G.80-1B
Označení předsériových strojů - G.80-3B


Typ nebyl úspěšný a byl následován pouze pěti kusy odvozené verze G.82, které se neúspěšně zúčastnily soutěže o cvičný stroj NATO.


Jeden ze strojů, provozovaných experimentálním oddělením letectva (Reparto Sperimentale Volo), Fiat G.80-3B (MM53882/RS-22), je dnes vystavený v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).


Zdroj:
materiály muzea
https://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_G.80
Fiat G.80 - vlastní foto

vlastní foto
Fiat G.80 - vlastní foto

vlastní foto
Fiat G.80 - vlastní foto

vlastní foto
Fiat G.80 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-80-t103745#373003Verze : 0
MOD
https://www.airwar.ru/enc/attack/g80.html

Fiat G.80 - G.80-1B, lišící se od předchozích strojů odlišnými vstupy vzduchu do motoru.

G.80-1B, lišící se od předchozích strojů odlišnými vstupy vzduchu do motoru.
Fiat G.80 -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-80-t103745#517575Verze : 0
MOD