Název: Name: | Vickers Type 432 | |
Originální název: Original Name: | Vickers Type 432 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1942 Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Weybridge | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1942 (poslední týden roku 1942 - 1944 konec testů) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
První vzlet: Maiden Flight: | 24.12.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 (2 nedořešeno) | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7427 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9148 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | - kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17.34 m | |
Délka: Length: | 12.38 m | |
Výška: Height: | 4.19 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 40.97 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | - kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 61 o výkonu 1167 kW přeplňované mechanickými dvoustupňovými dvourychlostními kompresory Vrtule: čtyřlisté | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 700.1 km/h v 8534 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11278 m | |
Dolet: Range: | 2414 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 6x pevný kanón British Hispano ráže 20 mm se 120 až 150 náboji na hlaveň | |
Uživatelské státy: User States: | ( ) | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. London:Putnam, 1988. ISBN 0 85177 815 1. www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=7 www.jaapteeuwen.com |
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Type-432-t35369#130037Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie: v roce 1940, v době kdy nad Anglií a také nad Egyptem začaly létat výškové letouny Junkers Ju-86P a Ju-86R, začalo britské letectvo požadovat specializované výškové stíhače s přetlakovou kabinou. Výškový stroj měl být jednomístný, ale měla být zachována možnost doplnit posádku o operátora radaru. Osloveny byly firmy Vickers a Westland, první firma postavila velmi nevšední Type 432 a Westland postavil několikakusovou sérii Welkinů.
Type 432 byl zajímavý několika konstrukčními řešeními, tak například kabina byla polokulovitá v nouzi oddělitelná od letadla, která svým řešením zabezpečovala pilotovi dobrý výhled. Ještě zajímavější bylo křídlo, které bylo vytvořené z horní a dolní skořepiny a ty byly spojeny na náběžné a na odtokové hraně. Při pohledu shora je vidět mírný dopředný šíp který eliptická křídla vytvářela, tento půdorys byl později využit i u bombardéru Windsor. Chladiče kapaliny byly v náběžných hranách křídel mezi trupem a motory. Pod trupem byl výstupek s mohutnou výzbrojí šesti dvacítek. Letoun se prý na zemi vyznačoval špatnými vlastnostmi, ale ve vzduchu bylo jeho chování velmi dobré. Zkoušky a ověřování byly ukončeny koncem roku 1944. Původně se počítalo s druhým prototypem (Sn.DZ223), ale nebylo ani započato s jeho stavbou.
Type 432 byl zajímavý několika konstrukčními řešeními, tak například kabina byla polokulovitá v nouzi oddělitelná od letadla, která svým řešením zabezpečovala pilotovi dobrý výhled. Ještě zajímavější bylo křídlo, které bylo vytvořené z horní a dolní skořepiny a ty byly spojeny na náběžné a na odtokové hraně. Při pohledu shora je vidět mírný dopředný šíp který eliptická křídla vytvářela, tento půdorys byl později využit i u bombardéru Windsor. Chladiče kapaliny byly v náběžných hranách křídel mezi trupem a motory. Pod trupem byl výstupek s mohutnou výzbrojí šesti dvacítek. Letoun se prý na zemi vyznačoval špatnými vlastnostmi, ale ve vzduchu bylo jeho chování velmi dobré. Zkoušky a ověřování byly ukončeny koncem roku 1944. Původně se počítalo s druhým prototypem (Sn.DZ223), ale nebylo ani započato s jeho stavbou.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Type-432-t35369#130118Verze : 0
Vláďa
MOD
... a fotografie.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Type-432-t35369#130124Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Type-432-t35369#130123Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.