AGM-28 Hound Dog
Střela s jadernou hlavicí, postavena pro strategické bombardéry B-52 Stratofortress. Díky ní mohly útočit , z odstupu, bez vstupu do oblasti PVO cíle. Také se prodloužila použitelnost bombardéru o dalších tisíc kilometrů. Původní označení střely před přeznačením bylo GAM-77. Konstrukčně byla řešena jako bezpilotní nadzvukový letoun. Štíhlý trup, delta křídlo na zádi, řídící plochy typu kachna na přídi, kýlová plocha se směrovým kormidlem. Podvěšený proudový motor. Navádění inerciální.
Do okamžiku vypuštění systém čerpal informace z navigačních systémů letounu. Střele šly naprogramovat i klamné manévry. Těmi do poslední chvíle utajovala svůj cíl a také se mohla vyhnout ohniskům PVO. B-52 nosily po dvou střelách. Nošeny byly na pylonech na křídlech mezi trupem a vnitřním motorem.
AGM-28A
přišla do výzbroje v prosinci 1959. Jaderná hlavice měla sílu o ekvivalentu 2 Mt TNT. Bylo vyrobeno asi 200 střel. Nejčastěji je nosily Stratofortressy verze G.
AGM-28B
byla dodávána od roku 1961 do roku 1964. Jaderná hlavice měla sílu 4 Mt TNT. Vyrobilo se asi 400 střel. Nejčastěji je nosily Stratofortressy verzí E, H. Z výzbroje byly AGM-28 definitivně staženy v roce 1976.
Proudového motoru střely se mohlo krátkodobým spuštěním využít ke zkrácení vzletu naloženého bombardéru nebo k&upravení jeho letové rychlosti. A to bez zkrácení doletu střely, která čerpala pohonné hmoty přes speciální instalaci v&podvěsových pylonech z&nádrží mateřského letounu.
Rozměry AGM-28B
délka: 13 m
průměr: 71,0 cm
rozpětí: 3,66 m
celková hmotnost: 4600 kg
bojová hlavice: jaderná, 2 Mt (uváděno i 1 Mt)
řídící systém: inerciální
motor: proudový, typ Pratt & Whitney J52-P-3
rychlost: 2400 km/h
dolet: 1250 km
Střela s jadernou hlavicí, postavena pro strategické bombardéry B-52 Stratofortress. Díky ní mohly útočit , z odstupu, bez vstupu do oblasti PVO cíle. Také se prodloužila použitelnost bombardéru o dalších tisíc kilometrů. Původní označení střely před přeznačením bylo GAM-77. Konstrukčně byla řešena jako bezpilotní nadzvukový letoun. Štíhlý trup, delta křídlo na zádi, řídící plochy typu kachna na přídi, kýlová plocha se směrovým kormidlem. Podvěšený proudový motor. Navádění inerciální.
Do okamžiku vypuštění systém čerpal informace z navigačních systémů letounu. Střele šly naprogramovat i klamné manévry. Těmi do poslední chvíle utajovala svůj cíl a také se mohla vyhnout ohniskům PVO. B-52 nosily po dvou střelách. Nošeny byly na pylonech na křídlech mezi trupem a vnitřním motorem.
AGM-28A
přišla do výzbroje v prosinci 1959. Jaderná hlavice měla sílu o ekvivalentu 2 Mt TNT. Bylo vyrobeno asi 200 střel. Nejčastěji je nosily Stratofortressy verze G.
AGM-28B
byla dodávána od roku 1961 do roku 1964. Jaderná hlavice měla sílu 4 Mt TNT. Vyrobilo se asi 400 střel. Nejčastěji je nosily Stratofortressy verzí E, H. Z výzbroje byly AGM-28 definitivně staženy v roce 1976.
Proudového motoru střely se mohlo krátkodobým spuštěním využít ke zkrácení vzletu naloženého bombardéru nebo k&upravení jeho letové rychlosti. A to bez zkrácení doletu střely, která čerpala pohonné hmoty přes speciální instalaci v&podvěsových pylonech z&nádrží mateřského letounu.
Rozměry AGM-28B
délka: 13 m
průměr: 71,0 cm
rozpětí: 3,66 m
celková hmotnost: 4600 kg
bojová hlavice: jaderná, 2 Mt (uváděno i 1 Mt)
řídící systém: inerciální
motor: proudový, typ Pratt & Whitney J52-P-3
rychlost: 2400 km/h
dolet: 1250 km