Tupolev G-2

Туполев Г-2
     
Název:
Name:
Tupolev G-2 Tupolev G-2
Originální název:
Original Name:
Туполев Г-2
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.193R Aeroflot, ? /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
neznámý počet konverzí z TB-3 4M-17F a 4M-34RN / unknown number of conversions of TB-3 4M-17F and 4M-34RN
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
?
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
111791) kg 24645 1) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
17000 kg 37479 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
39,50 m 129ft 7,11in
Délka:
Length:
24,20 m 79ft 4,75in
Výška:
Height:
8,45 m 27ft 8,68in
Plocha křídla:
Wing Area:
230 m2 2475.7 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
73,9 kg/m2 15.14 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Mikulin M-17F o výkonu 368 kW/500 k,
dvoulisté dřevěné vrtule, nebo
Mikulin AM-34RN o výkonu 618 kW/840 k,
čtyřlisté dřevěné vrtule
Mikulin M-17F, power 494 hp,
two-bladed wooden propeller, or
Mikulin AM-34RN, power 828 hp,
four-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1982) km/h v 0 m 123 2) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
168 km/h v ? m 104.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
503) min do 20000 m 503) min to 65617 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
22004) m 7218 4) ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) veškeré hmotnosti a rozměry platí pro verzi s motory M-17; hmotnosti a rozměry verze s motory M-34 odpovídají TB-3 4M-34RN
2) 240 km/h s motory M-34
3) 16 min s motory M-34
4) 4960 m s motory M-34
1) weights and dimensions for version with M-17 engines; weights and dimensions for version with M-34 engines similar to TB-3 4M-34RN
2) 149 mph with M-34 engines
3) 16 min with M-34 engines
4) 16273 ft with M-34 engines
Zdroje:
Sources:
Korell, Peter. TB-3: Die Geschichte eines Bombers, transpress VEB Verlag, Berlin 1987, ISBN 3-344-00116-7.
Saukke, Maksimilian. Samoljoty Tupoleva, Libri, Moskva 1995.
Duffy, Paul, Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla, Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-6.
Němeček, Václav. Pod značkami ANT a Tu, Letectví+Kosmonautika, 1971/16-19
http://ru.wikipedia.org/wiki/ТБ-3
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-G-2-t9000#367548 Verze : 0
Dva ze strojů společnosti Aviaarktika.


(1000aircraftphotos.com)
Tupolev G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-G-2-t9000#18577 Verze : 0
Další snímek jednoho ze strojů Aviaarktiky, čili arktické pobočky sovětské státní letecké společnosti Aeroflot. Tyto stroje se od běžných G-2 lišily kromě důkladného zateplení hlavně použitím motorů AM-34FRN s třílistými kovovými vrtulemi, dokonalejším radiovým vybavením a množstvím vybavení pro případ nouzového přistání. V případě užití lyží si nesly kola podvěšená pod trupem. Čtyři takto upravené letouny se společně s jedním PS-7 v roce 1937 účastnily expedice polárníka Otto Šmidta, která přistála na severním pólu, aby zde založila polární stanici SP-1.

http://military.sakura.ne.jp/world/w_tb3.htm
Tupolev G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-G-2-t9000#367551 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více