Tupolev DIP

Туполев ДИП
     
Název:
Name:
Tupolev DIP Tupolev DIP
Originální název:
Original Name:
Туполев ДИП
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Závod pokusných konstrukcí, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
14.02.1935
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3876 kg 8545 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5300 kg 11684 lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,19 m 62ft 11,5in
Délka:
Length:
11,10 m 36ft 5in
Výška:
Height:
5,50 m 18ft 0,53in
Plocha křídla:
Wing Area:
56,86 m2 612.04 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Ybrs o výkonu 559 kW/760 k
třílistá stavitelná vrtule Chauvière
Hispano-Suiza 12Ybrs, power 750 hp
three-bladed variable-pitch propeller Chauvière
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
352 km/h v 4000 m 218.7 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,18 min do 5000 m 15,18 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
300 km 186.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x bezzákluzový kanon APK-8 ráže 102 mm
2x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořenech křídel
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na hřbetě
1x 102 mm APK-8 recoilless cannon
2x 7.62 mm ShKAS machine gun in the wing roots
1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the dorsal position
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8.
Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
Бюшгенс Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DIP-t39426#555462 Verze : 0
Stroj je výsledkem snahy o těžkou dělovou stíhačku, v souladu s koncepcí dělení stíhacích letadel ve 30. letech. Vznikl modifikací modelu MI-3D/ANT-21bis. Tupolev zadal práci týmu vedenému Mjasičevem. Ten umístil do trupu nově vyvíjený kanon DRP. Kanon vyvíjela skupina L. V. Kurčevského. Zkratka značí Dynamo Reaktivnaja Puška a šlo o pokus o využití bezzákluzového kanónu v letadle. Hmotnost náboje ráže 102 mm byla při výstřelu eliminována vypálením protiváhy o stejné hotnosti a vypuštění části plynů vzniklých při výstřelu v protisměru předpokládaného zákluzu. Kanon se projevil jako nepříliš praktický, největší námitky byly k příliš pomalé rychlosti střelby. Zbraň byla problematickou, nikdy se zpětný ráz nepodařilo zcela eliminovat. Problémem bylo i komplikované nabíjení. Nakonec byl celý vývoj zastaven ve prospěch raketové výzbroje letadel. (Např. rakety RS-82, jejichž montáž na letadla vyžadovala minimum úprav.) Neúspěch zbraně se promítl i do osobního života Kurčevského - po zastavení vývoje v r. 1936 byla jeho skupina rozpuštěna a on sám zatčen.
Konstrukční práce začaly 1. června 1933, v průběhu let 1934 - 35 probíhaly tovární zkoušky. Předpokládané výhody zbraně se neprokázaly, letoun si navíc podržel i problematické letové vlastnosti svého předchůdce. Vývoj byl nakonec zastaven, stroj neprocházel ani vojskovými zkouškami, plánovanými na začátek r. 1936. K sériové výrobě pochopitelně také nedošlo.


Stejně neúspěšně dopadly i ostatní pokusy s využitím této zbraně, mnohdy silně futuristické - např. I-12, DI-8, BIČ-17.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DIP-t39426#149587 Verze : 1
Pro představu, jak vypadala zbraň, je tu odkaz na experimentální /nouzovou?/ zástavbu na nákladním voze. Podotýkám, že zbraň, plánovaná pro letoun, měla ráži ještě větší, tedy 102 mm.


k nahlédnutí: https://www.valka.cz/viewtopic.php?t=39417
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DIP-t39426#149629 Verze : 1
http://www.airwar.ru/enc/fww1/dip.html
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft22171.htm

Tupolev DIP -


Tupolev DIP -


Tupolev DIP -


Tupolev DIP -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DIP-t39426#555463 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více