Název: Name: | Tupolev ANT-42 | Tupolev ANT-42 |
Originální název: Original Name: | Туполев АНТ-42 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1938 Závod pokusných konstrukcí, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.12.1936 | |
Osádka: Crew: | 9 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 18200 kg | 40124 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 24000 kg | 52911 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 30000 kg | 66139 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 39,00 m | 127ft 11,43in |
Délka: Length: | 22,78 m | 74ft 8,85in |
Výška: Height: | 6,40 m | 20ft 11,97in |
Plocha křídla: Wing Area: | 188,40 m2 | 2027.92 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 5 | |
Typ: Type: | 4x Mikulin M-34FRNB o vzletovém výkonu 883 kW/1200 k 1x Klimov M-100 o výkonu 552 kW/750 k pohánějící kompresorovou soustavu ACN-1 třílistá stavitelná vrtule VIŠ-24 | 4x Mikulin M-34FRNB, take-off power 1184 hp 1x Klimov M-100, power 740 hp, driving the ACN-1 supercharger unit three-bladed variable-pitch propeller VISh-24 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 10500 l | 2310 Imp gal / 2774 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 430 km/h v 8600 m | 267.2 mph in 28215 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 16,3 min do 5000 m | 16,3 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11250 m | 36909 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3000 km | 1864.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon ŠVAK ráže 20 mm v přední věži 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm za kokpitem 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v poklopu pod trupem 1x pohyblivý kanon ŠVAK ráže 20 mm střílející okny uprostřed trupu 1x pohyblivý kanon ŠVAK ráže 20 mm na zádi 2x pohyblivý kanon ŠVAK ráže 20 mm v zadní části podvozkových gondol 1x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm před kokpitem 4000 kg pum | 1x 20 mm ShVAK cannon in the nose turret 1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun behind the cockpit 1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the floor hatch 1x flexible 20 mm ShVAK cannon firing trough the fuselage windows 1x flexible 20 mm ShVAK cannon in the tail 2x flexible 20 mm ShVAK cannon in the rear ends of the undercarriage gondolas 1x fixed 7.62 mm ShKAS machine gun in the nose 8818 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - sériová výroba jako TB-7/Pe-8 - data platí pro první prototyp | - |
Zdroje: Sources: | Маслов, М. А. Летающие крепости Сталина: Бомбардировщик Пе-8. Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-36247-9. Unger, Ulrich. Pe-8 – Der sowjetische Fernbomber. Brandenburgisches Verlagshaus, Berlin 1993. ISBN 3-89488-048-1. Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume Two: Twin-Engined Fighters, Attack Aircraft and Bombers. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-084-2. |