Název: Name: | Tumanskij M-88B | Tumansky M-88B |
Originální název: Original Name: | Туманский M-88Б | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | Státní letecký průmysl SSSR, OKB-29 (S. K. Tumanského), závod č. 29 v Záporoží a později Omsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1940-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 10 585 ? z celkem 16 087 vyrobených | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1939 prototyp M-88 | |
Použití: Use: | Iljušin Il-4, Suchoj Su-2, Něman R-10 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 14 | |
Hmotnost: Weight: | 684 kg | 1508 lb |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | ? |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1296 mm | 4ft 3,02in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 146 mm | 5,75in |
Zdvih: Stroke: | 165 mm | 6,5in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 38,65 l | 2358.57 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín B87/105 | gasoline B87/105 |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | karburátor (licence karburátoru Stromberg) | carburetor |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,1 : 1 | 6,1 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Jednostupňový dvourychlostní odstředivý kompresor. | Two-speed single-stage centrifugal supercharger |
Chlazení: Cooling: | Vzduchem | air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 809 kW (1 100 k)při 2300 ot/min | 1,085 bhp at 2300 rpm |
Poznámka: Note: | Vzletový výkon byl 617 kW (840k). Verze M-88B patřila k nejvíce vyráběným z typové řady M-88. Výroba motorů byla po počátečních neuspěších zastavena, pokračovala později, po odstranění závad v evakuovaném závodě v sibiřském Omsku až do konce války. | Rated at 830 hp for take-off. At first the M-88 was not a success, but the designers persisted and the M-88 was made into a reliable and widely produced engine. There were a number of different variants with the most numerous being the M-88B, of which 10,585 were produced at Zaporozhye and Omsk. |
Zdroje: Sources: | http://www.airwar.ru/enc/engines/m88rus.html http://en.wikipedia.org/wiki/Tumansky_M-88 http://www.aveaprom.ru/dvig-por-m88.php http://umvk.narod.ru/files/dvigat24.html archiv autora |