T35E1

3-inch Gun Motor Carriage T35E1
     
Název:
Name:
T35E1 T35E1
Originální název:
Original Name:
GMC 3-inch Gun Motor Carriage T35E1
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.04.1942 Fisher Tank Arsenal, Detroit
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.04.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
~30000 kg ~66000 lb
Celková délka:
Overall Length:
59181) mm 19 ft 5 in1)
Celková šířka:
Overall Width:
~2750 mm ~9 ft
Celková výška:
Overall Height:
2388 mm 7 ft 10 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
432 mm 1 ft 5 in
Pancéřování:
Armour:
Korba:
- čelní horní: 51 mm, sklon 55°
- čelní spodní: 108-51 mm, sklon 0-56°
- boční : 25 mm, sklon 38°
- zadní: 25 mm, sklon 38°
- horní: 19 mm, sklon 90°
- spodek: 25-13 mm, sklon 90°


Věž:
- přední: 51 mm, sklon ?°
- boční horní: 25 mm, sklon 33°
- boční spodní: 25 mm, sklon 31°
- horní: otevřená
Hull:
- front upper: 2.0 in at 55°
- front lower: 4.25 to 2.0 in at 0 to 56°
- sides: 1.0 in at 38°
- rear: 1.0 in at 38°
- top: 0.75 in at 90°
- floor: 1.0 to 0.5 in at 90°


Turret:
- front: 2.0 in at ?°
- sides upper: 1.0 in at 33°
- sides lower: 1.0 in at 31°
- top: open
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
General Motors 6046 General Motors 6046
Výkon:
Power:
305.7 kW při 2900 ot/min 410 bhp at 2900 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
synchronizované, 5 rychlostí vpřed, 1 vzad Synchromesh, 5 speeds forward, 1 reverse
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
~40 km/h ~25 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2.29 m 90 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.61 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
1.02 m 40 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
kanon T12 ráže 76,2 mm 3 inch Gun T12
Vedlejší:
Secondary:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) bez kanonu 1) without gun
Zdroje:
Sources:
Mesko, Jim. US Tank Destroyers in Action, Aromr Number 36. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1998. ISBN: 0-897-47385-X.
Hunnicutt, R. P. Sherman: A History of the American Medium Tank. Presidio, Novato 1994. ISBN: 0-89141-080-5.
URL : https://www.valka.cz/T35E1-t82002#646730 Verze : 0
T35E1

Po poznatkoch z bojov na Filipínach, ktoré preukázali výhody zošikmeného pancierovania, ktorý lepšie odolával strelám bolo pristúpené k modifikácii pôvodného projektu T35. Boky korby boli zošikmené, zachovaná bola veža i výzbroj, ktorú tvoril kanón T12 (iné zdroje uvádzajú kanón M7) ráže 76.2 mm (3"). Na výrobe prototypu sa pracovalo vo firme Fischer Tank Arsenal od 1/1942. 4/1942 bol pripravený k testovaniu spoločne s typom T35. Tu sa prejavila výhodnosť šikmého pancierovania a typ T35E1 bol schválený k ďalšiemu vývoju. T35E1 však musel byť podrobený úpravám, ktoré požadovali predstavitelia armády. Mal byť použitý nový typ veže s pozmeneným tvarom a namontovaním vyvažovača, kvôli úspore na celkovej požadovanej hmotnosti stroja sa mali zmeniť hrúbky pancierovania (čelo max. 38mm, boky max. 19 mm). Po prevedení úprav bol takýto stíhač tankov premenovaný na M10 a pod týmto označením i schválený k sériovej výrobe.

*zdroj :
Ivo Pejčoch - M10 Wolwerine, HPM 11/2007, ISSN 1210-1427
Janusz Ledwoch, Jacek Solarz - Americké tanky 1939-45, vydavateľstvo Militaria, 1.vydanie, Varšava 1996, ISBN 83-86209-59-3
https://www.valka.cz/clanek_10897.html

T35E1 -


URL : https://www.valka.cz/T35E1-t82002#300816 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více