Název: Name: | Supermarine Speed Spitfire | Supermarine Speed Spitfire |
Originální název: Original Name: | Supermarine Speed Spitfire | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | other category |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.11.1938 Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd. (Supermarine Division), Woolston | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.11.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (serial K9834) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.11.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2495 kg | 5500 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2758 kg | 6080 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10.290 m | 33ft 9in |
Délka: Length: | 9.020 m | 29ft 7.12in |
Výška: Height: | 2.890 m | 9ft 5.81in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21.46 m2 | 231 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 128,52 kg/m2 | 26.32 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin II ve speciální úpravě o výkonu 1 575 kW při 3 200 ot/min a plnícím tlaku 1,93 atm vrtule čtyřlistá dřevěná Watts s listy s pevným úhlem náběhu o průměru 3 048 mm | Rolls-Royce Merlin II especially modified, output power 1,575 kW at 3,200 rpm and charge pressure 27.45 PSI, driving a four-bladed wooden Watts propeller with fixed-pitch of the diameter 10ft |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 272 l | 60 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 656.61 km/h v 914 m | 408 mph in 3000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | unarmed |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Supermarine Type 323 - speciální rychlostní letoun upravený ze Spitfiru Mk.I serial K9834 - Později byl upravován chladicí systém na kondenzační a ztrátový, pokusy ukončeny viz. stručný popis | Supermarine Type 323 - One conversion of Mk I for attempt on World Speed Record (K9834). New wing, 4 bladed propeller, streamlined cockpit, modified Merlin II engine using special fuel - Whilst taxying out for its first flight with the new cooling system in April 1940 the condensation tank split and the speed record project was abandoned. - K9834 was scrapped June 14. 1946 |
Zdroje: Sources: | Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186 William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398 Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Jan Vašut s. r. o., rok 2004, ISBN 80-7236-320-4 worldwartwozone.com http://www.airrecce.co.uk/WW2/recce_ac/RAFAR.html http://spitfireforums.com/index.php?topic=45.0 archiv autora |