Supermarine Seafire Mk.46

     
Název:
Name:
Supermarine Seafire Mk.46 Supermarine Seafire Mk.46
Originální název:
Original Name:
Supermarine Seafire Mk.46
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.05.1945 Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd. (Supermarine Division), South Marston
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1944-DD.05.1945 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4491 kg 9900 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5171 kg 11400 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.260 m 36 ft 11in
Délka:
Length:
10.520 m 34ft 6in
Výška:
Height:
4.110 m 13ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
22.67 m2 244 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
198,10 kg/m2 40.57 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Griffon 61, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 1 529 kW.
Vrtule pětilistá Rotol s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 352,8 mm.
Rolls-Royce Griffon 61, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 2,035 hp at take-off,
driving five-blade constant-speed propeller Type Rotol hydraulic, type R.14/5F5/2 of 11ft diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
490 l v interních nádržích + 2x 102 l v bojových nádržích pod křídly nebo až 227 l v přídavné nádrži pod trupem 120 UK gallons in an internal tanks and 45 UK gallons in a two combat tanks under wings or 50 UK gallons in an one drop tank under fuselage.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
700.1 km/h v 7315 m 435 mph in 24000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
450.6 km/h v 6096 m 280 mph in 20000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
23.6 m/s 4650 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12405 m 40700 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Hispano Mk.V ráže 20 mm, 150/175 nábojů.
Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem, později 8x neřízená raketa rže 76,2 mm pod křídly.
Four fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.V cannons, 150/175 rpg.
Bomb-load: One 500lb under fuselage; late production could carry eight 3 inch rocket projectiles, four under each wing.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Supermarine Type 388

Palubní stíhací letoun

Seafire F Mk.46 odpovídal pozemnímu Spitfiru F Mk.22 a i zde proběhla jen omezená navalizace pozemního Spitfiru - instalace háku pod ocas letounu, námořní vysílačka, ale křídla nebylo možno složit.

Nejnápadnějším rozdílem oproti Seafiru Mk.45 bylo snížení trupu za pilotní kabinou a kapkovitá kabina.
U několika letadel byl použit motor Griffon 87, který roztáčel dvě protiběžné třílisté vrtule, tímto byl eliminován velký kroutící moment těžké vrtule, zlepšila se ovladatelnost, stabilita a letoun byl mnohem příjemnější pro pilota a to zejména při startu, protože letoun nevybočoval.
Později tyto stroje dostaly větší ocasní plochy pocházející z typu Supermarine Spiteful. Do konce války bylo postaveno celkem 24 Seafirů této verze. Sloužily u 781. a 1832. perutě.
Několik letounů neslo jednu kameru F.24 v zadní části trupu, tyto letouny byly označeny jako Seafire FR Mk.46.
Tento typ v palubní síti používal napětí 24. V
Supermarine Type 388

Carrier-based fighter

The Seafire F Mk.46 was based on the Spitfire Mk.22, and so had the bubble canopy and cut-down rear fuselage also seen on the Seafire Mk.XVII. It was powered by a Griffon 87 engine that drove two three-bladed contra-rotating propellers (rotating in opposite directions), in a successful attempt to cancel out the engine torque.

This greatly improved the aircraft's directional stability, making it much easier to fly.

The first F Mk.46 made its maiden flight in September 1944. These were so successful that despite the lack of folding wings an order was placed for 200 aircraft, to be built at South Marston. Only 24 Seafires had been completed before the end of the war and the cancelation of the order. The aircraft that were produced didn't enter service until 1948, and were used for training and trials, before being withdrawn in 1951.
The electrical equipment was changed from using a 12 volt system to one using 24 volts.
Zdroje:
Sources:
Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey, My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK rok 1985, ISBN: 0 946184 186
Richard Ward, Supermarine Spitfire Mk. XII-24, Supermarine Seafire Mk.I-47., Aircam Aviation Series No.8, Arco Pub, 1969, ISBN-13: 978-0668021098
Pavel Berger a Zdeněk Svoboda, Stíhací letouny Spitfire s motorem Griffon, Naše vojsko, rok 1994, ISBN 80-206-0489-8
PeterCaygill, Bojové legendy, Spitfire Mk.VI-F.24, Nakladatelství Jan Vašut s.r.o., Praha 8, rok 2005, ISBN 80-7236-396-4
www.historyofwar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/sfire47.html fotografie
archiv autora

Supermarine Seafire Mk.46 -


Supermarine Seafire Mk.46 -


Supermarine Seafire Mk.46 -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-46-t109936#388045 Verze : 0
Tento Seafire F Mk.46 (sériové číslo LA541) byl na horních plochách opatřen nátěrem Extra Dark Sea Grey. LA541 byl vůbec první vyrobený letoun tohoto typu.
Supermarine Seafire Mk.46 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-46-t109936#397278 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více