Suchoj Su-25BM [kód NATO: Frogfoot-A]

Sukhoi Su-25BM / Сухой Су-25БМ
     
Název:
Name:
Suchoj Su-25BM Sukhoi Su-25BM
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-25БМ
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1990-DD.MM.1990 Tbiliské letecké výrobní sdružení G. Dimitrova, Tbilisi /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1990-DD.MM.1990
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
50
První vzlet:
Maiden Flight:
22.03.1990 T-8BM-1
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
9660 kg 21297 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15300 kg 33731 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18500 kg 40786 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,36 m 47ft 1,35in
Délka:
Length:
15,33 m 50ft 3,53in
Výška:
Height:
5,20 m 17ft 0,71in
Plocha křídla:
Wing Area:
30,10 m2 323.99 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
614,62 kg/m2 125.88 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gavrilov R-195 o tahu 42,17 kN Gavrilov R-195, thrust 9480 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3660 l
4x 800 l přídavná nádrž nebo
2x 1150 l přídavná nádrž
805 Imp gal / 967 US gal
4x 176 Imp gal / 211 US gal drop tank or
2x 176 Imp gal / 304 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
950 km/h v 0 m 590.3 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
700 km/h v ? m 435 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2000 km 1242.7 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon GŠ-30-2 ráže 30 mm, 250 nábojů

1400-4400 kg podvěšené výzbroje:
4x Ch-25ML
2x Ch-29L
2x R-60/R-60M
8x raketnice UB-32A s 32 neřízenými raketami S-5 ráže 57 mm
8x raketnice B-8M s 20 neřízenými raketami S-8 ráže 80 mm
8x raketnice B-13L s 5 neřízenými raketami S-13 ráže 122 mm
8x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm
8x neřízená raketa S-25 ráže 340 mm
8x 500kg puma
32x 100kg puma
4x pouzdro SPPU-22-01 s kanonem GŠ-23L
4x submuniční kontejner KMGU-2
...
1x 30 mm GSh-30-2 cannon, 250 rounds

3090-9700 lb of ordnance:
4x Kh-25ML
2x Kh-29L
2x R-60/R-60M
8x UB-32A pod with 32 S-5 57 mm unguided rockets
8x B-8M pod with 20 S-8 80 mm unguided rockets
8x B-13L pod with 5 S-13 122 mm unguided rockets
8x S-24 240 mm unguided rocket
8x S-25 340 mm unguided rocket
8x 1102 lb bomb
32x 220 lb bomb
4x SPPU-22-01 pod with GSh-23L cannon
4x KMGU-2 submunition container
...
Uživatelské státy:
User States:

?

?
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Sukhoi Su-25: The Soviet Union's Tank-Buster. Midland Publishing, Hinckley 2007. ISBN 1-85780-254-3.
Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Штурмовик Су-25 Грач - бронированный наследник Ил-2. Яуза, Москва 2011. ISBN 978-5-699-50301-8.
Antonov, Vladimir; Gordon, Yefim et al. OKB Sukhoi: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 1996. ISBN 1-85780-012-5.
Якубович, Николай. Все авиашедевры Сухого – от Су-2 до Су-27 и Т-50. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-78965-8.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25BM-kod-NATO-Frogfoot-A-t42743#561180 Verze : 0
Suchoj Su-25BM Frogfoot A




V roce 1986 byly v OKB Suchoj zahájeny práce na úpravě letounu prototypové série T8 pro vlekání cvičných vzdušných terčů. I když byly počáteční návrhy koncipovány především pro dvoumístnou verzi letounu byla nakonec dána přednost úpravě jednomístného provedení. Základem byl ze sériové výroby odebraný letoun Su-25 na který byl namontován vlečný kontejner TL-70 s terčem Kometa. Díky problémům s vypouštěním a navíjením lana cvičného terče došlo k posunu začátku letových zkoušek až do ledna roku 1989. Tehdy se do zkoušek krom zmíněného upraveného letounu Su-25 zapojil také prototyp T8-15 upravený pro vypouštění a zkoušky terčů PM-6 se střemhlavým profilem letu a padákových terčů M-6.


Jakmile byly zkoušky definitivně ukončeny bylo rozhodnuto postavit padesátikusovou sérii letounů Su-25BM, které vycházely z původního upraveného letounu a z vnějšku se nelišily od sériových letounů Su-25. Jako pohonná jednotka těchto letounů byly zvoleny motory R-195. Avionika byla upravena s ohledem na plnění úkolů vlečného letounu. Do letounu je namontován systém dálkové navigace RSDN-10 doplněný systémem Planěr-M registrujícím zásahy a průlety střel v blízkosti vlečeného terče do vzdálenosti 50 m a vysílajícím zjištěné údaje pozemnímu středisku řízení střeleb.


Kontejner TL-70 je nesen na závěsníku číslo 3 (popřípadě číslo 8, číslováno zleva do prava) přičemž symetricky k němu je nesen druhý kontejner nebo raketnice sloužící jako hmotnostní a aerodynamické vyvážení. Kontejner obsahuje vlečné lano pro terč Kometa s maximální délkou 3000 metrů. Terče PL-6 a P-6 se zavěšují v maximálním počtu 4 kusů na závěsníky číslo 2, 4, 7 a 9. Letoun může mít také zvýšený dolet instalací dvojice přídavých nádrží PTB-1150 na závěsníky 5 a 6. Na spodní straně trupu letounu jsou závěsné body pro zavěšení kontejneru Vjuga umožňující letounu nést protizemní řízené střely Ch-58U/E.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25BM-kod-NATO-Frogfoot-A-t42743#168589 Verze : 1
Su-25BM ze sbírek Centrálního muzea Velké vlastenecké války v Moskvě
Suchoj Su-25BM [kód NATO: Frogfoot-A] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25BM-kod-NATO-Frogfoot-A-t42743#168590 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více