Suchoj Su-2 M-88B

Sukhoi Su-2 M-88B / Сухой Су-2 М-88Б
     
Název:
Name:
Suchoj Su-2 M-88B Sukhoi Su-2 M-88B
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-2 М-88Б
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Charkovský letecký závod č. 135, Charkov /
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Dolgoprudněnský letecký závod č. 207, Dolgoprudnyj /
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Taganrožský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Taganrog /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.09.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
835:
727 Charkov
92 Dolgoprudnyj
16 Taganrog
První vzlet:
Maiden Flight:
25.08.1937 ANT-51
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2970 kg 6548 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4375 kg 9645 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,300 m 46ft 11in
Délka:
Length:
10,250 m 34ft 3,8in
Výška:
Height:
3,940 m 12ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,00 m2 312.15 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
150,862 kg/m2 30.9 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-88B vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k) a 735,5 kW (1 000 k) v h= 6 000 m.
Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-23 o průměru 3 250 mm.
Tumansky M-88B fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,085 hp for take-off and 986 hp at 19,685 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-23 propeller of the diameter 10ft 8in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
705 l (425 l v trupové nádrži a 280 l ve dvou křídelních nádržích. 155 UK gallons (186.25 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
460 km/h v 4400 m 285.8 mph in 14436 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,1 m/s 1791.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,6 min do 5000 m 12,6 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8400 m 27559 ft
Dolet:
Range:
920 km 571.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1190 km 739.4 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji a
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve střelecké věži TSS-1, náboje byly v pouzdrech po 320 nábojích a
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve výstřelné štěrbině v podlaze kabiny.
Pumový náklad: 400 kg pum v pumovnici a 200 kg na vnějších závěsnících nebo 10x neřízená raketa RS-82.
Four fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns mounted in a wings, 650 rpg,
one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in the dorsal turret Type MV-5m and
one flexible 0.3 inch ShKAS machine-gun in the hatch in the floor.
Bomb load: 882 lb bomb in the bomb bay and
441 lb under the wings or ten unguided rocket RS-82.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun je také označován jako Su-2 1. série. Two-seat light bomber, reconnaissance aircraft.
Original designation BB-1.
This aircraft is also known as Su-2 first series.
Zdroje:
Sources:
L+K č. 23/1975, Václav Němeček, Monografie Suchoj Su-2
Дмитрий Хазанов и Николай Гордюков, Ближний бомбардировщик Су-2
http://www.airwar.ru/enc/bww2/su2.html
www.airwar.ru
http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/su-2.htm
wunderwaffe.narod.ru
wunderwaffe.narod.ru
http://ru.wikipedia.org
www.militaryfactory.com
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-2-M-88B-t161101#489940 Verze : 0
Historie:


Počátkem roku 1940 byly provedeny na lehkém bombardéru BB-1 nové státní zkoušky, protože motory řady M-87 byly nahrazeny modernějšími motory M-88. Tyto letouny byly vzorem pro sériovou výrobu, ta byla zahájena ještě v roce 1940, ale těsně před zahájením byl do letounu instalován mírně výkonnější motor Tumanskij M-88B. Počátkem roku 1941 došlo v sovětském letectvu ke změně označení, účelové označení BB-1 (Bližnij Bombardovčik) bylo změněno na Su-2, tímto označením se zdůraznil vedoucí konstruktér.


Do přepadení SSSR bylo sovětskému letectvu předáno přibližně 100 letadel, od července byly do Su-2 instalovány výkonnější motory M-82.
V boji se Su-2 příliš neosvědčily, plnily bombardovací, útočné a průzkumné úkoly, německá Luftwaffe však měla naprostou převahu a jediný obraný kulomet puškové ráže nedokázal letoun před německými stíhačkami ubránit. V roce 1942 byla výroba tohoto typu zastavena.


Použité prameny:
L+K č. 23/1975, Václav Němeček, Monografie Suchoj Su-2
http://www.airwar.ru/enc/bww2/su2.html
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-2-M-88B-t161101#489941 Verze : 3
Fotografie Su-2 M-88B


Zdroj:
http://www.airwar.ru/enc/bww2/su2.html

Suchoj Su-2 M-88B -


Suchoj Su-2 M-88B -


Suchoj Su-2 M-88B -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-2-M-88B-t161101#489942 Verze : 0
Suchoj Su-2 M-88B ("žlutá 7"), z výzbroje 135. BBAP, oblast Jaroslavle, léto 1941. Vývoj a výroba tohoto letounu byly drženy v přísné tajnosti, což způsobilo celou řadu nedorozumění - často se stávaly obětí palby vlastních jednotek a dokonce i první sestřel jednoho ze sovětských stíhacích es 2. světové války, A. I. Pokryškina, byl Su-2 hned v úvodním dnu války.
Suchoj Su-2 M-88B -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-2-M-88B-t161101#388962 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více