Main Menu
User Menu

Sopwith Schneider

     
Název:
Name:
Sopwith Schneider
Originální název:
Original Name:
Sopwith Schneider
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.191R The Sopwith Aviation CO., Ltd., Kingston-upon-Thames /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
138
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
553 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
771 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
7.82 m
Délka:
Length:
6.96 m
Výška:
Height:
3.05 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22.3 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome 9B o výkonu 75 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
140 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
2134 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x 7,7mm kulometLewis na některých strojích

1x 29kg bomba
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 3 h
Zdroje:
Sources:
Coosley, Peter. Sopwith Fighters in Action: Aircraft Nr.110. Squadron/Signal Publications, Inc. 1991 ISBN 0-89747-256-X.
Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
www.aviastar.org
URL CZ: https://www.valka.cz/Sopwith-Schneider-t53171#198310Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Sopwith-Schneider-t53171#198310Version : 0
Sopwith Schneider


Je přímým nástupcem upraveného letounu Sopwith Tabloid, se kterým Howard Pixton získal v roce 1914 Shneider Trophy. Po tomto úspěchu R.N.A.S. objednala dvanáct letadel tohoto typu pojmenovaných Schneider. Byly vybaveny stejným devítiválcovým rotačním motorem Gnome Monosoupape o výkou 100 koní, k řízení se používalo „kroucení“ křídel (wing warp) a směrovka měla trojúhelníkový tvar. Podvozek tvořily dva hlavní plováky a jeden pomocný v zadní části letadla. Pozdější verze již byly vybaveny křidélky a zaoblenou směrovkou větších rozměrů. Výzbroj tvořil kulomet Lewis ráže 7,7 mm (0,303 in) střílející směrem vpřed a nahoru výřezem v horním křídle. Celkem bylo vyrobeno 160 (podle jiných zdrojů 136 [2]) letounů Sopwith Schneider, z nichž pět vydrželo v činné službě až do první čtvrtiny roku 1918.


Část letadel byla nasazena na lehkých křižnících, ale velké vlny na moři výrazně ztěžovali starty a přistání. Často docházelo k destrukci plováků. Několik letadel bylo přesunuto do východního středomoří a další sloužily na pobřežních leteckých základnách v Anglii.


První pokusy se startem hydroplánu Sopwith Schneider z paluby lodi se uskutečnily 6. srpna 1915 na lodi Campania. Hydroplán byl pro tyto účely vybaven odhazovatelným kolovým podvozkem umístěným pod plováky. Pokusy skončily úspěchem a letadlo odstartovalo z dřevěné, 200 stop dlouhé plošiny umístěné na přídi lodi. Přistání však nadále probíhala na vodě a stále docházelo k poškozování plováků vysokými vlnami.



[1] COOKSLEY, Peter. Sopwith Fighters in Action: Aircraft nrumber 110. Squadron/Signal Publications, Inc. 1991 ISBN 0-89747-256-X
[2] www.britishaircraft.co.uk
URL CZ: https://www.valka.cz/Sopwith-Schneider-t53171#198312Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Sopwith-Schneider-t53171#198312Version : 0
Fotka převzata z www.raf.mod.uk
Sopwith Schneider -


URL CZ: https://www.valka.cz/Sopwith-Schneider-t53171#198314Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Sopwith-Schneider-t53171#198314Version : 0