Main Menu
User Menu

Sopwith Bomber

Sopwith Type 9700

     
Název:
Name:
Sopwith Bomber
Originální název:
Original Name:
Sopwith Bomber
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston /
DD.MM.1916-DD.MM.191R Morgan & Co., Ltd., Leighton Buzzard /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Hooper & Co., Ltd., London /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Westland Aircraft Works, Yeovil /
DD.MM.1916-DD.MM.191R Mann, Egerton & Co., Ltd., Norwich /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme Darracq et Cie, Suresnes /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Aéroplanes Hanriot & Cie., Billancourt /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Ateliers d´Aviation Lioré et Olivier, Levallois-Perret /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société des aéroplanes Morane-Saulnier, Puteaux /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme des établissements Nieuport, Issy-les-Moulineaux /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme des établissements Nieuport, Bordeaux /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Établissements d´Aviation Robert Esnault-Pelterie, Lyon-Montplaisir /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Établissements d´Aviation Robert Esnault-Pelterie, Saint-Alban /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Établissements d´Aviation Robert Esnault-Pelterie, Boulogne-sur-Seine /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société des Moteurs Salmson, Billancourt /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme de Constructions aéronautiques, Paris /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme d´Applications Industrielles du Bois, Paris /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme d´Applications Industrielles du Bois, Villeneuve-Triage /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Societé anonyme française de Constructions Aéronautiques, Levallois-Perret /
DD.MM.191R-DD.MM.191R De Lesseps /
DD.MM.191R-DD.MM.191R SCCA /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~270:
92 Sopwith
100 Morgan
100 Hooper
55 Westland
25 Mann Egerton

4200-4500 (včetně dvoumístných) Francie
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
597 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1062 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10.21 m
Délka:
Length:
7.72 m
Výška:
Height:
3.12 m
Plocha křídla:
Wing Area:
32.14 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Clerget 9Z o výkonu 82 kW nebo
Clerget 9B o výkonu 97 kW nebo
Clerget 9Bb1) o výkonu 97 kW nebo
Clerget 9Bc1) o výkonu 104 kW nebo
Le Rhône 9Jby1) o výkonu 89 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
164.2 km/h v 1981 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12.67 min do 1981 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3962 m
Dolet:
Range:
598.7 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers s 500 náboji


4x 29kg bomba
Uživatelské státy:
User States:


?
Poznámka:
Note:
Základní verze:
Sopwith Type 9700 - jednomístná bombardovací verze Sopwith 1 1/2 Strutter pro RNAS
Sopwith Bomber - oficiální označení u RFC
Sopwith Sop.1 B1 obdobná francouzská licenční verze, lišící se umístěním okének pro kontrolu pumovnice


1) pouze francouzské stroje
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. The Sopwith 1½ Strutter, Profile No.121. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Bruce, J. M. Sopwith 1½ Strutter, Windsock Datafile No.34. Albatros Productions, Berkhampstead 1998. ISBN 0 948414 42 1.
Bruce, J. M. Sopwith 1½ Strutter, Volume 2: Windsock Datafile No.80. Albatros Productions, Berkhampstead 2000. ISBN 1-902207-22-X.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
Bruce, J. M. Sopwith 2F1 Camel, Windsock Datafile No.121.
Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
Bruce, J. M. "The Sopwith 1½ Strutter: Historic Military Aircraft No. 14 Part I. Flight, 28.09.1956.
Bruce, J. M. "The Sopwith 1½ Strutter: Historic Military Aircraft No. 14 Part II." Flight, 05.10.1956.
Stemp, P. D. Kites, Birds & Stuff - The Aviation Archive of SOPWITH Aircraft. ISBN 1446138739.
www.flightglobal.com
sony-ebook-samples.com
https://aviac.ru/plane1917-45/196-sopvich.html
fr.wikipedia.org

Sopwith Bomber - Sopwith Type 9700, čili jednomístný bombardovací 1 1/2 Strutter, vyrobený jako čtvrtý v poslední várce postavené u Sopwithu. tento stroj bylpostaven na počátku roku 1917, a létal nejprve u 7. peruti RNAS, od května u 5. peruti. Válku přežil a stal se jediným Strutterem, který dostal britskou civilní registraci.

Sopwith Type 9700, čili jednomístný bombardovací 1 1/2 Strutter, vyrobený jako čtvrtý v poslední várce postavené u Sopwithu. tento stroj bylpostaven na počátku roku 1917, a létal nejprve u 7. peruti RNAS, od května u 5. peruti. Válku přežil a stal se jediným Strutterem, který dostal britskou civilní registraci.
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Bomber-t114289#398005Verze : 0
MOD
.
Sopwith Bomber - Sopwith 1.B1, sériové číslo 185, patřící escadrille SOP 107, červenec 1917, letiště Flez. Dne 17. 7. 1917 s tímto strojem vzlétl k bombardovací misi poručík Auguste Faidide, jenž však ve špatném počasí ztratil orientaci a s prakticky neporušeným strojem přistál za německými liniemi u La Fère. Zbytek války strávil Faidide v zajetí, navzdory několika pokusům o útěk. Letoun létal kompletně v barvě materiálu, okřídlený had na boku trupu byl znakem SOP 107.

Sopwith 1.B1, sériové číslo 185, patřící escadrille SOP 107, červenec 1917, letiště Flez. Dne 17. 7. 1917 s tímto strojem vzlétl k bombardovací misi poručík Auguste Faidide, jenž však ve špatném počasí ztratil orientaci a s prakticky neporušeným strojem přistál za německými liniemi u La Fère. Zbytek války strávil Faidide v zajetí, navzdory několika pokusům o útěk. Letoun létal kompletně v barvě materiálu, okřídlený had na boku trupu byl znakem SOP 107.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Bomber-t114289#612460Verze : 0
MOD