Somua MCG 4 / MCG 5

Tracteur de caisson de 155 CS Somua MCG 4 et MCG 5
     
Název:
Name:
SOMUA MCG 4 a MCG 5 SOMUA MCG 4 and MCG 5
Originální název:
Original Name:
Tracteur de piéce de 155 CS SOMUA MCG 4 et MCG 5
Výrobce:
Producer:
Somua, Saint-Ouen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
312+
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
6800 kg 14991 lb
Celková délka:
Overall Length:
5300 mm 17ft 4,65in
Celková šířka:
Overall Width:
2170 mm 7ft 1,43in
Celková výška:
Overall Height:
2850 mm 9ft 4,2in
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Somua (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 4.712 cm3) Somua (4 cyl., gasoline, water cooled, 4.712 ccm)
Výkon:
Power:
411) / 44.72) kW při ? ot/min 551) / 602) bhp at ? rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
5+R 5+R
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
31 km/h 19.3 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
nosnosť vozidla - 1500 kg
nosnosť ťahaného nákladu - 3500 kg
Vehicle payload - 1500 kg
Load carrying capacity - 3500 kg
Uživatelské státy:
User States:

/

/
Poznámka:
Note:
1) MCG 4
2) MCG 5
1) MCG 4
2) MCG 5
Zdroje:
Sources:
Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine, Jean-Gabriel Jeudy - L´Automobile Sous L´Uniforme 1939-1940, Massin Editeur, rok vydania 1992, ISBN: 2-7072-0197-9
URL : https://www.valka.cz/Somua-MCG-4-MCG-5-t30717#579395 Verze : 0
Francúzsky polopásový delostrelecký ťahač určený pre 155 mm húfnice. Toto prevedenie (de caisson) malo úložnú plochu pre materiál, či obsluhu dela chránenú celtovinovým prístreškom natiahnutým na kovovej rámovej konštrukcii.
V roku 1932 sa začala vyrábať verzia MCG 4, o rok neskôr nahradená vylepšenou verziou MCG 5 (silnejší motor).


Prehľad verzií a nemeckých konverzií
URL : https://www.valka.cz/Somua-MCG-4-MCG-5-t30717#111061 Verze : 2
Jeden z mnoha typů polopásových tahačů které byly inspirovány patentem ing. Kegresse. Po úspěchu který s tímto způsobem pohonu měl Citroen se objevily další podobné stroje (Unic, Latill..). SOMUA MCG byl konstruován počátkem 30.let 20.století a byl prioritně určen jako tahač pro houfnice Schneider kalibru 155 mm, vůz ale sloužil i jako vyprošťovací a dílenské. Na zadní stranu bylo možno uchytit jednoduchý jeřáb pro umisťování děla na točnici. Tažná síla byla 15 tun na silnici a cca 7 tun v terénu. Němci ukořistili značné množství těchto vozidel a pod označením ZgKfw S307(f) je použili.



TTD
délka : 445 cm
šířka : 197 cm
výška (s plachtou) : 289 cm
prázdná váha : 4700 kg (plně naložené vozidlo vážilo 6800 kg)
naviják : 1,5 tuny
Motor : čtyřválec SOMUA o výkonu 60 koňských sil a objemu 4712 cm3
převodovka : pětirychlostní poháněla pouze pásy
Brzdy : mechanické pouze na hnací nápravu


Zdroj : Encyklopedie historických vojenských vozidel, autor Bart Vanderveen, vydalo nakladtelství Ivo Železný s.r.o v Praze roku 1999 ISBN 80-240-0805-X
URL : https://www.valka.cz/Somua-MCG-4-MCG-5-t30717#187525 Verze : 1
Přidám ještě dvě fotky ze Saumuru kde v muzeu stojí jeden solidně opravený tahač Somua MCG, fotky jsou z roku 2006
Somua MCG 4 / MCG 5 - pohled zepředu

pohled zepředu
Somua MCG 4 / MCG 5 - levý bok

levý bok
URL : https://www.valka.cz/Somua-MCG-4-MCG-5-t30717#187526 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více