Název: Name: | Sikorskij S-25 Ilja Muromec typ G-2 | Sikorsky S-25 Ilya Muromets Type G-2 |
Originální název: Original Name: | Сикорский С-25 Илья Муромец тип Г-2 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.1918 Rusko-baltický vagonový závod, Petrohrad | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.1918 ? | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 8 (26?) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5-7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3800 kg | 8378 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5300 kg | 11684 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 30,87 m | 101ft 3,34in |
Délka: Length: | 17,10 m | 56ft 1,23in |
Výška: Height: | 3,95 m | 12ft 11,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 159,60 m2 | 1717.92 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | 4x RBVZ-6 o výkonu 110 kW/150 k, nebo 2x Renault o výkonu 165 kW/225 k a 2x RBVZ-6 o výkonu 110 kW/150 k dvoulistá dřevěná vrtule | 4x RBVZ-6, power 148 hp, or 2x Renault, power 222 hp and 2x RBVZ-6, power 148 hp two-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 600 kg | 1323 lb |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1201) km/h v 0 m | 74.6 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9 min do 1000 m | 9 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3500 m | 11483 ft |
Dolet: Range: | 480 km | 298.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1-2x pohyblivý kulomet Lewis, Colt či Madsen ve výřezu baldachýnu horního křídla 1x pohyblivý kulomet v nouzovém střelišti na zádi 500? kg pum | 1-2x flexible Lewis, Colt or Madsen machine gun in the upper wing canopy 1x flexible machine gun in the improvised tail position 1102? lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - data platí pro "Renobalt" (2x RBVZ-6, 2x Renault); pro "Russobalt" platí: 1) 115 km/h - většina zdrojů uvádí 8 vyrobených strojů, povodně od G-1 odlišných pouze širším křídlem a motory, později v polních dílnách dostaly ocasní střeliště; je možné že v této podobě byla dokončena i většina G-1, nebo byly přestavěny - podle Images of Aviation: The Sikorsky Legacy bylo postaveno 26 G-2 | - data are for "Renobalt" (2x RBVZ-6, 2x Renault engines); for "Russobalt": 1) 71.5 mph |
Zdroje: Sources: | Хайрулин, Марат. Илья Муромец, гордость русской авиации. Яуза, Москва 2010. ISBN 978-5-699-42424-5. Маслов, Михаил. Русские самолеты 1914-1917. Цейхгауз, Москва 2006. ISBN 5-9771-0005-1. Шавров, В. Б. История конструкций самолетов в СССР до 1938г. Машиностроение, Москва 1986. Gaczkowski, Boleslaw. Samolot bombowy RBWZ Ilja Muromiec. Bellona, Warszawa 2000. ISBN 83-11-09085-8. Sobolev, Dmitrij A. I. I. Sikorskij (RBVZ) Ilja Muromec, L+K 200/17-21. |