Název: Name: | Short S.18 Knuckleduster | Short S.18 Knuckleduster |
Originální název: Original Name: | Short S.18 Knuckleduster | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.11.1933 Short Brothers (Rochester & Bedford) Ltd., Rochester | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.11.1933 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (Sn. K3574) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.11.1933 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5316 kg | 11720 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8391 kg | 18500 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 29.570 m | 97ft |
Délka: Length: | 19.280 m | 63ft 3in |
Výška: Height: | 5.940 m | 19ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 106,50 m2 | 1146.36 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 78.79 kg/m2 | 16.138 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Goshawk VIII kapalinou chlazený (kondenzační chlazení) vidlicový dvanáctiválec o maximálním výkonu 578 kW (786 k) při 3 000 ot/min v h= 1 524 m a trvalý výkon 537 kW (730 k) při 2 600 ot/min v h= 914 m. Vrtule dvoulisté s pevným úhlem náběhu o průměru 3 740 mm. | Rolls-Royce Goshawk VIII twelve-cylinder steam-cooled Vee-engine rated 775 hp at 3,000 rpm at 5,000 ft for maximum power and 720 hp at 2,600 rpm at 3,000 ft for cruise power, driving a two-blade fixed-pitch propellers of 12ft 3in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 418 l ve spádové nádrži a 1 600 l v hlavních nádržích | 92 UK gallons in a gravity fuel tank and 352 UK gallons in main tanks |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 241.4 km/h v 1372 m | 150 mph in 4500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 206 km/h v 914 m | 128 mph in 3000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4.07 m/s | 800 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5029 m | 16500 ft |
Dolet: Range: | 1367.9 km | 850 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1673.7 km | 1040 mi |
Výzbroj: Armament: | 3x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm Pumový náklad: 2x 226 kg puma nebo 4x 113 kg puma nebo 1x torpédo ráže 457 mm (pouze pro přepravu ne pro odhoz) | Three movable 0.303 in Lewis machine-guns Bomb load: Up to 1,000 lb (two bombs of 500 lb or four bombs 250 lb or one 18 inch torpedo - torpedo to be transported (but not launched)). |
Uživatelské státy: User States: | Marine Aircraft Experimental Establishment (MAEE) a 209. peruť RAF | Marine Aircraft Experimental Establishment (MAEE) and No. 209 Squadron RAF |
Poznámka: Note: | Létající člun byl postaven jako jediný exemplář dle specifikací Ministerstva letectví R.24/31. Jednou z podmínek bylo použití motoru Rolls-Royce Goshawk s kondenzačním chlazením. První let byl proveden 30. listopadu 1933 a vyřazen z létání byl v září 1938, kdy byl převeden jako statická učební pomůcka pro výuku mechaniků na základně RAF v Cosfordu. Po celou dobu létání byl ve zkušebním provozu a provázely jej potíže s pohonnými jednotkami. Motoru Goshawk bylo vyrobeno pouze 20 ks a verze Goshawk VIII byla speciálně odladěná pro nejvyšší možný výkon. | The British Air Ministry in 1931 issued its Specification R.24/31 for a "General Purpose Open Sea Patrol Flying Boat" and ordered one prototype with the experimental steam-cooled, cast block Rolls-Royce Goshawk engine. The first flight took place on 30 November 1933 and it continued to carry out trial flights until September 1938, when it was retired from flying duties and assigned to No. 2 School of Technical Training at RAF Cosford for instructional purposes. |
Zdroje: Sources: | Christopher H. Barnes and Derek N. James, Shorts Aircraft since 1900, UK, London, Putnam, 1989, ISBN 0-85177-819-4. http://www.airwar.ru/enc/other1/s18.html www.flightglobal.com www.aviastar.org http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21797.htm |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |