Název: Name: | Sd.Kfz.250/1 | |
Originální název: Original Name: | Sd.Kfz.250/1 | |
Kategorie: Category: | obrněný transportér | |
Výrobce: Producer: | Finálna montáž: Büssing NAG, Berlin / Deutsche Werke, Kiel / Evans und Pistor, Kassel / Eisenwerk Weserhütte, Bad Oyenhausen / Wegman, Kassel / Wumag-Waggon u. Maschinenbau A.G., Görlitz / | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1941-DD.03.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6628 (+) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1940 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Přepravní kapacita: Seating Capacity: | - osob/troops | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 5800 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 4560 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 1945 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 1660 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 285 mm | |
Pancéřování: Armour: | čelo - 14,5mm boky - 8mm zadok - 10mm dno a strop - 5,5mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Maybach HL 42 TRKM (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 4170 cm3) | |
Výkon: Power: | 74.6 kW při 2800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | VG 102 128 H (7+3xR) | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 65 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 300-320 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 180-200 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 24 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,5-1,7 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,7 m | |
Výzbroj: Armament: | 2x guľomet MG 34 alebo MG 42 ráže 7,92mm | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - leichter Schuetzenpanzerwagen (Sd.Kfz.250) Ausf.A & B History of Production, Variants, Organization, and Employment in Action from 1941 to 1945, Panzer Tracts No.15-1,rok vydania 2008, ISBN: 0-9815382-0-7 |
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-250-1-obrneny-transporter-t18782#525302Verze : 0
brano
MOD
V druhej polovici 30. rokov rozhodol Waffenamt, že sa do výzbroje zaradí nový typ polopásového opancierovaného transportéra. Koncepčne sa mal podobať väčšiemu typu Sd.Kfz.251 no za základ mal slúžiť upravený podvozok ťahača Demag D7 (Sd.Kfz.10). Na vývoji spolupracovala firma Demag s firmou Büssing (vývoj pancierovej korby). Prvý prototyp vznikol v roku 1939, ktorý poháňal motor Maybach HL 38 (100 k), neskôr kvôli poruchovosti,nahradený u sériových strojov Maybachom HL 42 (100 k).
0. séria vznikla v roku 1940. Sériová výroba bola zahájená koncom roka 1941. Nový stroj dostal označenie Sd.Kfz. 250. Na jeho základe vznikli mnohé verzie líšiace sa výbavou, výzbrojou a určením.
Posádku tvorili vodič a veliteľ vozidla. Stroj slúžil na presun polovice pešieho družstva s kompletnou výzbrojou.
Od roku 1943 sa vyrábala modifikovaná verzia tohoto typu pod názvom Sd.Kfz. 250 Ausf. B, často označované povojnovým označením ako neue Ausführung (Sd.Kfz. 250 neu). Od starého typu Sd.Kfz. 250 Ausf. A sa líšila technologickými tvarovými zjednodušeniami. Samotná staršia verzia Ausf.A sa ešte delila na dve verzie Sd.Kfz. 250/E a Sd.Kfz. 250/Z. Verzie sa líšili tvarovaním pancierovania a inými detailami.
Celkovo bolo do roku 1944 (kedy sa rozhodlo o zrušení výroby) vyrobených okolo 6.000 kusov všetkých verzií. Od roku 1945 sa mal v rámci racionalizácie výroby vyrábať pre potreby vojsk len väčší typ Sd.Kfz. 251.
Sd.Kfz. 250 (história vzniku, prehľad produkcie a verzií)
0. séria vznikla v roku 1940. Sériová výroba bola zahájená koncom roka 1941. Nový stroj dostal označenie Sd.Kfz. 250. Na jeho základe vznikli mnohé verzie líšiace sa výbavou, výzbrojou a určením.
Posádku tvorili vodič a veliteľ vozidla. Stroj slúžil na presun polovice pešieho družstva s kompletnou výzbrojou.
Od roku 1943 sa vyrábala modifikovaná verzia tohoto typu pod názvom Sd.Kfz. 250 Ausf. B, často označované povojnovým označením ako neue Ausführung (Sd.Kfz. 250 neu). Od starého typu Sd.Kfz. 250 Ausf. A sa líšila technologickými tvarovými zjednodušeniami. Samotná staršia verzia Ausf.A sa ešte delila na dve verzie Sd.Kfz. 250/E a Sd.Kfz. 250/Z. Verzie sa líšili tvarovaním pancierovania a inými detailami.
Celkovo bolo do roku 1944 (kedy sa rozhodlo o zrušení výroby) vyrobených okolo 6.000 kusov všetkých verzií. Od roku 1945 sa mal v rámci racionalizácie výroby vyrábať pre potreby vojsk len väčší typ Sd.Kfz. 251.
Sd.Kfz. 250 (história vzniku, prehľad produkcie a verzií)
Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - leichter Schuetzenpanzerwagen (Sd.Kfz.250) Ausf.A & B History of Production, Variants, Organization, and Employment in Action from 1941 to 1945, Panzer Tracts No.15-1,rok vydania 2008, ISBN: 0-9815382-0-7
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-250-1-obrneny-transporter-t18782#69842Verze : 6
brano
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.