Název: Name: | Scammell Pioneer SV/2S | Scammell Pioneer SV/2S |
Originální název: Original Name: | Scammell Pioneer SV/2S | |
Kategorie: Category: | těžké vyprošťovací vozidlo | heavy recovery vehicle |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1945 Scammell Lorries Ltd., Watford | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1975 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1927 nákladní automobil Scammell Pioneer / Scammell Pioneer truck | |
Obsluha: Crew: | 2 ? | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Podvozek: Chassis: | Scammell Pioneer | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | ? kg | ? lb |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 9818 kg | 21645 lb |
Celková délka: Overall Length: | 6172 mm | 20 ft 3 in |
Celková šířka: Overall Width: | 2642 mm | 8 ft 8 in |
Celková výška: Overall Height: | 2870 mm | 9 ft 5 in |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | ? |
Rozvor: Wheelbase: | 3708 mm - 1295 mm | 146in - 51in |
Rozchod: Track: | ? mm - - | ? - - |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Gardner 6LW - kapalinou chlazený, vznětový - počet válců: 6 - objem válců: 8 357 cm3 - maximální výkon: 76 kW při 1700 ot/min | Gardner 6LW - liquid cooled, diesel - number of cylinders: 6 - swept volume: 510 cu in - maximum power output: 102 bhp at 1700 rpm |
Převodovka: Gearbox: | - manuální převodovka - počet rychlostí: 6+1 | - manual gearbox - number of gears: 6+1 |
Spojka: Clutch: | ? | ? |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? l | ? Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | ~39 km/h | ~24 mph |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | ? mph |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | ? mi/Imp gal |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ~692 km | ~430 mi |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | ? mi |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | ? % |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | ? % |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | ? |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | ? |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | ? |
Nástavba: Superstructure: | jeřáb Herbert Morris naviják s tažnou silou 72,6 kN | Herbert Morris crane 8-ton winch |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Od roku 1936 začala britská armáda získávat těžká vyprošťovací vozidla Pioneer. První 43 dodaných kusů bylo označeno Pioneer SV/1S a Pioneer SV/1T, oba měly třítunový jeřáb se skládacím výložníkem a schránky pro vyprošťovací vybavení a tažné tyče. Většina z vyprošťovacích Pioneerů prvních verzí byla ztracena v sestavě Britských expedičních sil. Pioneer SV/2S měl jednodušší překonstruovaný vysouvací jeřáb s větší výškou zdvihu. | From 1936, the British Army began to receive Pioneer heavy recovery vehicles. The first 43 delivered were designated the Pioneer SV/1S and the Pioneer SV/1T both with a 3-ton folding crane and lockers for recovery equipment and towing bars. Most of these early Pioneer recovery vehicles were lost with the British Expeditionary Force. The Pioneer SV/2S had a simpler redesigned extending crane that provided greater lifting height. |
Zdroje: Sources: | Vanderveen, B.: Encyklopedie historických vojenských vozidel, Ivo Železný, Praha, 1999 |