Název: Name: | SMU-29 | |
Originální název: Original Name: | SMU-29 | |
Kategorie: Category: | pobřežní ponorka | |
Třída: Class: | U-27 | |
Kódové označení: Pennant Number: | U-29 | |
Loděnice: Builder: | Ganz & Co - Danubius Budapest/Fiume | |
Založení kýlu: Laid Down: | 03.03.1916 | |
Spuštění na vodu: Launched: | 21.10.1916 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 21.01.1917 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | DD.MM.1920 sešrotována / scrapped | |
Potopené lodě: Sunk Ships: | 10.04.1917 Dalton (3 486 BRT) 15.04.1917 Mashobra (8 173 BRT) 19.05.1917 Mordenwood (3 125 BRT) 04.04.1918 Edgar (7 350 BRT) - poškozen | |
Velitel: Commander: | 21.01.1917-14.08.1918 Prášil, Leo (Linienschiffsleutnant) 04.09.1918-29.09.1918 Sterz, Friedrich (Linienschiffsleutnant) 29.09.1918-01.11.1918 Dürrigl, Robert (Linienschiffsleutnant) | |
Jednotka: Unit: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | https://uboat.net/wwi/boats/?boat=KUK+U29 |
URL : https://www.valka.cz/SS-SMUb-29-t57112#678134Verze : 9
Jirka Cooper
MOD
Třída: UB - II
Postavena v: Ganz & Co - Danubius Budapest/Fiume
Začátek stavby: 3. 3. 1916
Spuštěna na vodu: 21. 10. 1916
Převzata námořnictvem: 21. 1. 1917
Délka: 36,9 m
Šířka: 3,85-4,36m m
Ponor: 3,72 m
Výtlak na hladině/pod hladinou: 268,3 t / 306,8 t
Pohonné ústrojí: 2 čtyřválcové Diesely a 2 elektomotory
Rychlost na hladině: 9 uzlů
Rychlost pod vodou: 7,5 uzlů
Výkon motorů: 270 ks (spalovací motory), 280 ks (elektromotory)
Akční rádius: 6600 námořních mil po hladině / 130 pod hladinou
Výzbroj: 2 torpédomety ráže 450 mm, 1 kanón L/30 ráže 75 mm a kulomet ráže 8 mm
Posádka: 23 mužů
Velitelé:
Leo Prášil (23. 8. 1916 - 14. 8. 1918)
Friedrich Sterz (4. 9. 1918 - 19. 9. 1918)
Robert Dürrigl (29. 9. 1918 - 1. 11. 1918)
Poznámka:
V roce 1920 byla předána předána Itálii, která ji nechala sešrotovat.
Zdroj: ŽRALOCI CÍSAŘE PÁNA - Jindřich Marek - SVĚT KŘÍDEL 2001 - ISBN 80-7151-198-6
Postavena v: Ganz & Co - Danubius Budapest/Fiume
Začátek stavby: 3. 3. 1916
Spuštěna na vodu: 21. 10. 1916
Převzata námořnictvem: 21. 1. 1917
Délka: 36,9 m
Šířka: 3,85-4,36m m
Ponor: 3,72 m
Výtlak na hladině/pod hladinou: 268,3 t / 306,8 t
Pohonné ústrojí: 2 čtyřválcové Diesely a 2 elektomotory
Rychlost na hladině: 9 uzlů
Rychlost pod vodou: 7,5 uzlů
Výkon motorů: 270 ks (spalovací motory), 280 ks (elektromotory)
Akční rádius: 6600 námořních mil po hladině / 130 pod hladinou
Výzbroj: 2 torpédomety ráže 450 mm, 1 kanón L/30 ráže 75 mm a kulomet ráže 8 mm
Posádka: 23 mužů
Velitelé:
Leo Prášil (23. 8. 1916 - 14. 8. 1918)
Friedrich Sterz (4. 9. 1918 - 19. 9. 1918)
Robert Dürrigl (29. 9. 1918 - 1. 11. 1918)
Poznámka:
V roce 1920 byla předána předána Itálii, která ji nechala sešrotovat.
Zdroj: ŽRALOCI CÍSAŘE PÁNA - Jindřich Marek - SVĚT KŘÍDEL 2001 - ISBN 80-7151-198-6
URL : https://www.valka.cz/SS-SMUb-29-t57112#206536Verze : 2
Reklama
U-XXIX
Zdroj:
http://www.kuk-kriegsmarine.at/uboot_27-31.htm
www.naval-encyclopedia.com
Zdroj:
http://www.kuk-kriegsmarine.at/uboot_27-31.htm
www.naval-encyclopedia.com
URL : https://www.valka.cz/SS-SMUb-29-t57112#666465Verze : 0
Jiří Tintěra
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.