Zvezda K-36L
Katapultážní sedačka Zvezda K-36L je odlehčenou verzí sedačky K-36DM určenou pro bitevní letouny Suchoj Su-25/39.
Sedačka je uzpůsobena pro zkrácenou katapultážní sekvenci (nutnou pro katapultáže v malých výškách) a má demontované sklopné omezovače rozhozu rukou a deflektor hlavové části určený k proražení kabiny v případě katapultáže přes neodhozený překryt kabiny (tuto možnost katapultáže vylučuje konstrukce překrytu kabiny Su-25/39, který má ve vrcholové části kovový nosník na kterém je umístěno zrcátko a který brání přílišnému napínání pancéřového skla kabiny vlastní vahou).
Sedačka je standartně vybavena dvojicí stabilizačních padáků (umístěných v pouzdrech po stranách hlavy) a hlavním a záložním padákem (jsou umístěny v opěrné části zad) pro pilota. Padákový postroj je dvoudílný, tj. hlavní padákový postroj si pilot připíná před nastoupením do letounu a v letounu se k sedačce a padákům v ní umístěné připíná pomocí 5 krátkých popruhů. Nouzové vybavení zahrnující člun, zásobu potravin, lékárničku, výbavu pro přežití a radiostanici nese sedačka v sedací části a v záhlavníku. Zádová část sedačky a záhlavníku je vybavena lehkým pancéřováním.
Díky úpravám pro zkrácenou katapultážní sekvenci nese sedačka slabší raketový motor, který neumožňuje charakteristiky 0-0. Minimální výška pro katapultáž je výrobcem udávaná na 60 metrů při horizontální rychlosti přesahující 350 km/h.
Zdroje:
www.ejectionsite.com
www.seatejectcolor.com
Archiv autora
Katapultážní sedačka Zvezda K-36L je odlehčenou verzí sedačky K-36DM určenou pro bitevní letouny Suchoj Su-25/39.
Sedačka je uzpůsobena pro zkrácenou katapultážní sekvenci (nutnou pro katapultáže v malých výškách) a má demontované sklopné omezovače rozhozu rukou a deflektor hlavové části určený k proražení kabiny v případě katapultáže přes neodhozený překryt kabiny (tuto možnost katapultáže vylučuje konstrukce překrytu kabiny Su-25/39, který má ve vrcholové části kovový nosník na kterém je umístěno zrcátko a který brání přílišnému napínání pancéřového skla kabiny vlastní vahou).
Sedačka je standartně vybavena dvojicí stabilizačních padáků (umístěných v pouzdrech po stranách hlavy) a hlavním a záložním padákem (jsou umístěny v opěrné části zad) pro pilota. Padákový postroj je dvoudílný, tj. hlavní padákový postroj si pilot připíná před nastoupením do letounu a v letounu se k sedačce a padákům v ní umístěné připíná pomocí 5 krátkých popruhů. Nouzové vybavení zahrnující člun, zásobu potravin, lékárničku, výbavu pro přežití a radiostanici nese sedačka v sedací části a v záhlavníku. Zádová část sedačky a záhlavníku je vybavena lehkým pancéřováním.
Díky úpravám pro zkrácenou katapultážní sekvenci nese sedačka slabší raketový motor, který neumožňuje charakteristiky 0-0. Minimální výška pro katapultáž je výrobcem udávaná na 60 metrů při horizontální rychlosti přesahující 350 km/h.
Zdroje:
www.ejectionsite.com
www.seatejectcolor.com
Archiv autora