SOV - PMP / PMP-M (pontónová mostná súprava)

PMP (ПМП)


...
...


Pontonové soupravy PMP se v osmdesátých letech zapojily rovněž do bojů Irácko-íránské války, kdy byly oběma stranami používány pro přemostění řeky Šatt al-Arab tvořící na svém dolním toku hranici mezi oběma státy (provincie Basra v Iráku, Chúzestán v Íránu). Zatímco Irák byl stálým klientem sovětských zbrojovek již od konce padesátých let, Írán svou pozornost na sovětské vojenské vybavení upřel až v polovině šedesátých let. Sovětská technika dodávaná posléze do Íránu byla určena především pro vybavení pozemního vojska a charakteristický pro ní byl nízký stupeň sofistikovanosti a spíše doplňkový význam pro íránskou armádu jako celek. V tomto duchu se nesla i dodávka souprav PMP. Prvních sedm pontonových přepravníků bylo dodáno v říjnu 1971.


Na základě sovětské licence byly PMP od šedesátých let vyráběny (pod označením PMS) i v Československu. Pro přepravu pontonů se postupně používaly automobily T-138, T-813 a T-815. Výroba probíhala v závodu Slovácké strojírny n.p. Uherský Brod až do konce osmdesátých let.


Základní verze a odvozené typy
PMP (ПМП)
PMP-M (ПМП-М)
PPS-84 (ППС-84)
PP-91 (ПП-91)
PMP-U (ПМП-У)
PMP-A (ПМП-А)
PMP-D (ПМП-Д)
MLŽ (МЛЖ)
MLŽ-M (МЛЖ-М)



Složení soupravy - počty kusů techniky

PMP
PMP-M
Říční díl s pontonovým automobilem KrAZ-255B
32
33
Pobřežní díl s pontonovým automobilem KrAZ-255B
4
4
Automobil s vozovkovými díly KrAZ-255B
2
2
Člun pro vlek a postrk na automobilovém přepravníku Ural-375D
12
16



Základní součásti PMP
Provedení
Hmotnost
Délka
Šířka
Výška
Říční díl - rozevřený
6 790 kg
6 750 mm
8 100 mm
? mm
Říční díl - sevřený
6 790 kg
6 750 mm
3 150 mm
2 280 mm
Pobřežní díl - rozevřený
7 250 kg
5 910 mm
? mm
? mm
Pobřežní díl - sevřený
7 250 kg
5 911 mm
3 150 mm
2 280 mm
Říční díl s automobilem KrAZ-255B
18 960 kg
9 950 mm
3 150 mm
3 600 mm
Pobřežní díl s automobilem KrAZ-255B
19 240 kg
9 200 mm
3 150 mm
3 600 mm



Mosty PMP / PMP-M
Rozsah soupravy
Nosnost mostu
Šířka vozovky
Maximální délka mostu
Obsluha pontonových dílů - ženisté
Obsluha pontonových dílů - řidiči
Doba zřízení mostu
Celá souprava
60 t
6,5 m
227 m
72
36
30 minut
Celá souprava
20 t
3,25 m
382 m
72
36
50 minut




Zdroje
1)
2)
3)
4) http://www.kbstroy.ru/modules/pages/inform.html
5) mega.km.ru
6) mega.km.ru
7) http://all-referats.ru/alls/16/8083.html
8) http://www.pib-11.de/pitechnik/pmp.html
9) http://www.modely.cz/airshow/posadky.htm
URL : https://www.valka.cz/SOV-PMP-PMP-M-pontonova-mostna-suprava-t70938#250233 Verze : 2
Vozidlá PMP (PMP-M ?) ponúkané na predaj na východ od našich hraníc... ( http://vovna.ru/torg.phtml ). Podvozok KrAZ-255.
SOV - PMP / PMP-M (pontónová mostná súprava) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-PMP-PMP-M-pontonova-mostna-suprava-t70938#249925 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více