Obrněný automobil D-9
Další z konstrukcí N.I.Dyrenkova na podvozcích dodaných z USA na počátku třicátých let bylo vozidlo D-9. Jednalo se o jeden prototyp s korbou zajímavého tvaru, svařenou ze 4-8 mm plechu, montovanou na podvozek 6x4 firmy Modeland, vyrobený na jaře roku 1931 v Moskevském železničním opravárenském závodě v Lublinu.
Posádka se skládala ze 4-5 mužů. Hlavní výzbroj (1x Hotchkiss 37 mm,1x DT 7,62 mm) byla umístěna v upravené věži s tanku T-18, dále bylo vozidlo vybaveno 7 střílnami pro lafetaci kulometu DT 7,62 mm (ve vozidle byly 3 kusy) a lafetou pro protiletadlový kulomet Maxim vz. 1910 7,62 mm na stropě korby.
Podvozek byl celkově přetížen, vozidlo vážilo okolo 7 tun a pohyb i v lehčím terénu byl pro něj problematický. Do výzbroje DRRA nebylo doporučeno. "Vycházíme ze skutečnosti, že D-9 jako příklad těžkého obrněného auta bylo velmi těžkopádné, nemotorné, má sníženou hybnost a nemá žádné významné bojové výhody ve srovnání se středními obrněnými auty..." uvádí se v závěrečné zprávě.
Zdroj
Kolomiec Maxim, Srednyje broněavtomobili Krasnouj Armii, Frontovaja iljustracija, Stratěgija KM, Moskva 1999
Další z konstrukcí N.I.Dyrenkova na podvozcích dodaných z USA na počátku třicátých let bylo vozidlo D-9. Jednalo se o jeden prototyp s korbou zajímavého tvaru, svařenou ze 4-8 mm plechu, montovanou na podvozek 6x4 firmy Modeland, vyrobený na jaře roku 1931 v Moskevském železničním opravárenském závodě v Lublinu.
Posádka se skládala ze 4-5 mužů. Hlavní výzbroj (1x Hotchkiss 37 mm,1x DT 7,62 mm) byla umístěna v upravené věži s tanku T-18, dále bylo vozidlo vybaveno 7 střílnami pro lafetaci kulometu DT 7,62 mm (ve vozidle byly 3 kusy) a lafetou pro protiletadlový kulomet Maxim vz. 1910 7,62 mm na stropě korby.
Podvozek byl celkově přetížen, vozidlo vážilo okolo 7 tun a pohyb i v lehčím terénu byl pro něj problematický. Do výzbroje DRRA nebylo doporučeno. "Vycházíme ze skutečnosti, že D-9 jako příklad těžkého obrněného auta bylo velmi těžkopádné, nemotorné, má sníženou hybnost a nemá žádné významné bojové výhody ve srovnání se středními obrněnými auty..." uvádí se v závěrečné zprávě.
Zdroj
Kolomiec Maxim, Srednyje broněavtomobili Krasnouj Armii, Frontovaja iljustracija, Stratěgija KM, Moskva 1999