SEA.4

     
Název:
Name:
SEA.4 SEA.4
Originální název:
Original Name:
SEA.4
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.1919 Société d'Etudes Aéronautiques, Suresnes /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.MM.1919
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
117
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1918
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1015 kg 2238 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1620 kg 3571 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.00 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
8.50 m 27ft 10,64in
Výška:
Height:
3.10 m 10ft 2,04in
Plocha křídla:
Wing Area:
37.50 m2 403.65 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 12Da o výkonu 272 kW Lorraine-Dietrich 12Da, power 365 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
218 km/h v 0 m 135.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
23,48 min do 5000 m 23,48 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7400 m 24278 ft
Dolet:
Range:
700 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Vickers ráže 7,7 mm
lx dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm
1x .303 in Vickers machine gun
1x twin flexible .303 in Lewis machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Víceúčelový letoun dvojice konstruktérů Marcel Bloch a Henri Potez, který měl ve výzbroji francouzského letectva nahradit používané průzkumné a těžké stíhacé typy. První prototyp poprvé vzlétl někdy na jaře 1918 a během zkoušek tak zaujal, že bylo objednáno 1000 kusů. Kvůli výrobě tolika letounů byla založena nová splečnost Anjou Aéronautique Compagnie v Angeres a byla dohodnuta spolupráce s mnoha dalšími společnostmi.
První sériový kus byl však dokončen v den skončení války 11. listopadu 1918 a objednávka byla ihned zrušena. Letectvo tak převzalo jen 115 kusů první série, které pod označením SEA.4Ap.2 používalo k dálkovému průzkumu.
Mnoho strojů bylo následně zakrytím prostoru pozorovatele upraveno na dopravní a několik francouzských společností s nimi létalo např. do Varšavy nebo Cařihradu.
-
Zdroje:
Sources:
Hornát, Jiří. Société d'Etudes Aéronautiques SEA.4, L+K 2003/24.
www.aviafrance.com
www.dassault-aviation.com

SEA.4 - http://www.aviafrance.com/aviafrance1.php?ID=4171&ID_CONSTRUCTEUR=1132&ANNEE=0&ID_MISSION=0&MOTCLEF=

www.aviafrance.com
URL : https://www.valka.cz/SEA-4-t69471#244629 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více