Republic XP-47J Superbolt

     
Název:
Name:
Republic XP-47J Superbolt Republic XP-47J Superbolt
Originální název:
Original Name:
Republic XP-47J Superbolt
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
Republic Aviation Corp., Farmingdale, New York
Období výroby:
Production Period:
XX.11.1942-DD.11.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (Serial Number 43-46952)
První vzlet:
Maiden Flight:
26.11.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4382 kg 9660 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5625 kg 12400 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7611 kg 16780 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.470 m 40ft 11in
Délka:
Length:
10.132 m 33ft 3,0in
Výška:
Height:
4.320 m 14ft 2,0in
Plocha křídla:
Wing Area:
27.87 m2 300 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
201,83 kg/m2 41.34 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-2800-57C Double Wasp přeplňován turbokompresorem GE CH-5, chlazení motoru s nucené, nejvyšší výkom 2 090 kW v h= 10 668 m při 2 800 ot./min se vstřikem vody do sání motoru (plus tah výfukových plynů). Pratt & Whitney R-2800-57C Double Wasp piston engine equipped with a General Electric CH5 turbosupercharger that provided 2800 hp at 35,000 ft at 2,800 rpm (+ 400 pounds of exhaust thrust). This is in War Emergency Power.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
815.9 km/h v 10463 m 507 mph in 34318 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
402 km/h v 7620 m 250 mph in 25000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
24.9 m/s 4900 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,5 min do 4572 m 4,5 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13716 m 45000 ft
Dolet:
Range:
1231 km 765 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1722 km 1070 mi
Výzbroj:
Armament:
6x pevný kulomet Browning M2 ráže 12,7 mm v křídlech se zásobou 267 nábojů pro každý Six 0.5 inch fixed forward-firing Browning M2 wing-mounted machine guns, 267 rpg
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Projekt byl ukončen, vývoj pokračoval pod označením XP-72. The XP-47J was abandoned in favour of the XP-72.
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes of the World, P-47D Thunderbolt, No.112, August 1979, Bunrin-Do, Tokyo, Japan, No ISDN.
www.historyofwar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p47j.html
upload.wikimedia.org
archiv autora

Republic XP-47J Superbolt - XP-47J byl postaven jako jediný letoun této verze Sn.43-46952, dne 4. srpna 1944 dosáhl rychlosti 813 km/h ve vodorovném letu a stal se neoficiálním držitelem světového rychlostního rekordu pro letouny s pístovým motorem.

XP-47J byl postaven jako jediný letoun této verze Sn.43-46952, dne 4. srpna 1944 dosáhl rychlosti 813 km/h ve vodorovném letu a stal se neoficiálním držitelem světového rychlostního rekordu pro letouny s pístovým motorem.
Republic XP-47J Superbolt - This was the only XP-47J model built (s/n 43-46952), and on August 4,1944 it achieved 504 mph in level flight, an unofficial world speed record for piston-engined aircraft at the time.

This was the only XP-47J model built (s/n 43-46952), and on August 4,1944 it achieved 504 mph in level flight, an unofficial world speed record for piston-engined aircraft at the time.
URL : https://www.valka.cz/Republic-XP-47J-Superbolt-t104740#375479 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více