Reggiane Re.2004

     
Název:
Name:
Reggiane Re.2004 Reggiane Re.2004
Originální název:
Original Name:
Reggiane Re.2004
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1942 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 nedokončený prototyp / prototype not finished
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3282 kg 7236 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
8,350 m 27ft 4,74in
Výška:
Height:
3,150 m 10ft 4,01in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,40 m2 219.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
158,24 kg/m2 32.41 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Isotta-Fraschini Zeta RC.24/60, vzduchem chlazený čtyřiadvacetiválec s válci do X o výkonu 932 kW (1 250 k),
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček.
Isotta Fraschini Zeta RC 25/60,twenty-four-cylinder supercharged air-cooled 90 degree X type, rated power 1,200 hp,
driving three blade constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
536 l 118 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
620 km/h v ? m 385.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v křídlech a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm v trupu u motoru
Two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannon mounted in the wings, 200 rpg and
two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine guns in the nose, 350 rpg ?.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Továrna Fiat nedokázala vyrábět motory Fiat R.A. 1050 R.C. 58 (liceční DB 605 A) v dostatečném množství a nic neřešil ani dovoz několika málo desítek originálních německých motorů. Tyto motory poháněly výkonné stíhací letouny řady "5" (Re.2005, Macchi C.2005 a Fiat G.55). Továrna Isotta Fraschini navrhuje ministerstvu letectví možnost použít její nový, ale ještě vývojově nedokončený motor - dvacetičtyřválec s válci do X Isotta-Fraschini Zeta R.C 24/60. Továrna Reggiane tedy pro tento motor přiravila drak vycházející z letounu Re.2005. Vzduchem chlazený motor Isotta-Fraschini byl o něco málo kratší. Konstruktéři továrny Reggiane drak připravili, ale motoru se do kapitulace Itálie nedočkali. Motor byl dlouho zkoušen a odlaďován v létající laboratoři SM.79 (fotografie). Motor Isotta-Fraschini Zeta byl použit pouze v jediném prototypu, který v srpnu 1943 létal a tím byl - Caproni F.6MZ.
Veškeré výkony jsou pouze vypočtené.
One of the main problem that decelerated the industrial production of these aircrafts was the slowness of FIAT production (the DB 605 was built under licence as R.A. 1050 R.C. 58) and the little amount of the original Daimler Benz sent by Germany. Isotta Fraschini, controlled by Gruppo Caproni, proposed to replace the german engine with the original Zeta R.C. 24/60 In 1943 a mock up of the Isotta Fraschini Zeta arrived at Reggio Emilia and it was fitted at the place of the central engine in a SM.79 trimotor. The idea was to fit the Zeta engine on a Re.2005 frame; by working on the SM 79 it would have been possible to verify the best position of the X cilinder engines with 4 exhaust lines.
Meanwhile the homologation of the Zeta, due to cooling malfunctions, was getting very slowly but, in spite of this problem, Reggiane had two orders from R.A. Re.2004 Sn. 90377 and Sn. 90390 for two prototypes and Sn.90454 for four Serie 0 aircrafts Re.2004. No Zeta engine has never been received by Reggiane, the armistice of September stopped further evolution. Just one example of Zeta was fitted on the prototype of Caproni F.6MZ that flight for the first time in August 1943.
All performances are calculated only.
Zdroje:
Sources:
Historie a plastikové modelářství 11/2003
http://de.wikipedia.org/wiki/Reggiane_Re.2004
www.alireggiane.com
http://www.samoloty.ow.pl/str304.htm
archiv autora

Reggiane Re.2004 - Re.2004 pohled z boku

Re.2004 pohled z boku
Reggiane Re.2004 - Motor Isotta-Fraschini Zeta RC.24/60 při zkouškách na SM.79

Motor Isotta-Fraschini Zeta RC.24/60 při zkouškách na SM.79
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2004-t107546#382765 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více