Reggiane Re.2003

     
Název:
Name:
Reggiane Re.2003 Reggiane Re.2003
Originální název:
Original Name:
Reggiane Re.2003
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
29.06.1941
10.11.1942
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2470 kg 5445 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3320 kg 7319 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
8,090 m 26ft 6,5in
Výška:
Height:
3,220 m 10ft 6,76in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,40 m2 219.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
162,75 kg/m2 33.33 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Piaggio P.XIbis RC.40, douhvězdicový vzduchem chlazeny čtrnáctiválec o výkonu 735 kW (1 000 k),
vrtule trojlistá Piaggio s konstantními otáčkami.
Piaggio P.XIbis RC.40, fourten-cylinder two row radial air cooled, rated 960 hp,
driving Piaggio three-bladed constant speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
674 l 148.2 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
510 km/h v 5500 m 316.9 mph in 18045 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
412 km/h v 4900 m 256 mph in 16076 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,8 m/s 2913.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,1 min do 4000 m min to ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9800 m 32152 ft
Dolet:
Range:
720 km 447.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, 300 nábojů pro každý a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v křídlech, 600 nábojů pro každý.
Pumový náklad: do 500 kg.
Two 0.5 inch Breda-SAFAT fixed forward-firing in the upper nose, 300 rpg and
two 0.303 inch Breda-SAFAT fixed forward-firing mouted in the wings, 600 rpg.
Bomb load: Up to 1,102 lb.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Italské ministerstvo letectví požadovalo dvoumístný průzkumný letoun, který by se vyráběl souběžně se stíhacím bombardérem Re.2002. Vývoj tohoto typu započal v roce 1941. Průzkoumný letoun měl nést kameru pro panoramatické snímkování. Druhý prototyp byl ve své podstatě již letounem sériovým, výzbroj byla doplněna o další dva kulomety nýní ráže 7,7 mm a pod trup a pod křidla byly nainstalovány pumové závěsníky. Po dokončení letounu Sn. MM.12415 byla výroba ukončena, protože stroje této kategorie již nebyl zájem. Letoun vykazoval dobré letové vlastnosti. A parallel development to the Re.2002 was the two-seat Re.2003 tactical reconnaissance aircraft, development of which had been requested by the Ministero in 1941. Provision was made for the installation of both panoramic and planimetric cameras.
A second prototype (MM 12415) was built, this embodying a number of the features of the Ariete II, including a rather similar engine cowling, although the engine retrained the same as that of the first prototype, and the twin fuselage-mounted 12,7-mm SAFAT machine guns were supplemented by a pair of wing-mounted 7,7-mm weapons, while bomb racks were added beneath the fuselage and wings to provide the aircraft with attack capability.
Zdroje:
Sources:
http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2003.html
www.giemmesesto.org
www.historyofwar.org
www.histaviation.com
archiv autora

Reggiane Re.2003 -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2003-t56098#382744 Verze : 0
Historie:
V roce 1940 byla firma Reggiane vyzvána, aby svou stíhačku Re.2000 upravila do podoby dvoumístného letounu určeného hlavně pro plnění pozorovacích úkolů. Tovární konstrukční tým proto upravil letoun sériového čísla MM.478 přidáním prostoru pro pozorovatele za pilotní kabinu.
Poté byl letoun předán k vojenským zkouškám, které prokázaly dobré letové vlastnosti i výkony a zároveň byl doporučen k sériové výrobě. V říjnu 1942 vzlétl druhý, upravený prototyp sériového čísla MM.12415. Letoun měl aerodynamicky upravený kryt motoru a do křídel přibyly další dva kulomety ráže 12,7 mm. Výroba sériových letounů ale nakonec nezačala a druhý prototyp převzali po kapitulaci Itálie Němci. Ti také uvažovali o výrobě menší série těchto letounů, ale i z toho sešlo.


L+K 5/2004
URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2003-t56098#204642 Verze : 1
Jedná se o již výše zmíněný prototyp (výrobní číslo MM478).


http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2003.html

Reggiane Re.2003 -


Reggiane Re.2003 -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2003-t56098#242610 Verze : 4
Reggiane Re.2003


http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2003.html

Reggiane Re.2003 -


Reggiane Re.2003 -


URL : https://www.valka.cz/Reggiane-Re-2003-t56098#345717 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více