RUS - KamAZ 6350 KVD (vozovkový pokladač)

Комплекс КВД на шасси КамАЗ-6350
KVD - komplex pro rychlé zřízení dočasných komunikací
Ruský Zavod dorožnoj tjechniki "Rjegion 45" byl pověřen vývojem pomocného ženijního prostředku, který měl na přechodnou dobu zpevnit břehy, nebo polní komunikace a umožnit snazší pohyb kolové a pásové techniky. Leccos nasvědčuje tomu, že konstruktéři zmíněné firmy se nechali inspirovat britskými zkušenostmi z DSV a vyvinuli obdobný přepravník a pokladač improvizované vozovky.


Oproti britské předloze byl k výrobě housenkového pásu vozovky použit hliník. Po dobu skladování a přepravy je pás je navinut na cívku. Zvolené kolové vozidlo je vybaveno nosičem ve tvaru "U". Obě jeho ramena jsou opatřena objímkami s ložisky v kterých je hřídele cívky uložena. Na jednom z ramen je umístěn servopohon, který pravděpodobně slouží k natočení cívky do pracovní polohy a pravděpodobně i řízenému pokládání housenkového pásu vozovky, aby během manipulace nedošlo k samovolnému odvinu. V pochodové poloze jsou ramena nosiče i hřídel cívky nastaveny do podélné osy vozidla. V pracovní poloze jsou ramena natočena a svírají s podélnou osou vozidla pravý úhel. Pokládání vozovky se provádí během jízdy vpřed, nebo vzad. Pracovní skupinu tvoří údajně dva pokladače KVD.


Základní údaje KVD
- tovární označení: Комплекс оперативного развёртывания временных дорог (КВД)
- armádní označení: nezjištěno
- datum zavedení do výzbroje: nezjištěno
- obsluha: nezjištěna
- nosič a pokladač vozovky postaven na chassis: KamAZ 6350
- hmotnost prázdná: neuvedena
- hmotnost pohotovostní: neuvedena
- zatížení přední nápravy: nezjištěno
- zatížení zadních náprav: nezjištěno


Konstrukce vozovky
Vozovka je sestavena z housenkového pásu vyrobeného z hliníkových profilů.


Rozměry housenkového pásu vozovky
- hmotnost vozovky: nezjištěna
- délka vozovky uložená na bubnu: 50 m
- šířka vozovky: 4600 mm
- výška vozovky: nezjištěna
- konstrukční únosnost: vozidla s nápravovým zatížením až 12 tun, nebo pásová technika do 60 tun
- životnost konstrukce: větší než zkoušených 160 průjezdů


Předpokládané možnosti kladení:
- v močálovitém a rozbahněném terénu: sklon stoupání do 10°
- v únosném terénu: sklon stoupání do 30°
- od sklonu 20° je třeba ukotvit housenkové pásy vozovky
- možnost položit více pásů


Dvěma pokladačům KVD trvá položení vozovky v délce 100 m asi 10 minut.
Doba zpětného navinutí housenkového pásu vozovky není uvedena.


Poznámka
Na ruskojazyčných serverech je tato souprava známa i pod zkratkou: KRVD (КРВД).


Zdroj
45-reg.ru
http://bastion-karpenko.ru/temporary-roads-kvrd/
syria.mil.ru
topwar.ru
www.vitalykuzmin.net
RUS - KamAZ 6350 KVD (vozovkový pokladač)   - KVD s částečně rozvinutou vozovkou.

KVD s částečně rozvinutou vozovkou.
RUS - KamAZ 6350 KVD (vozovkový pokladač)   - KVD při zpevňování břehu.

KVD při zpevňování břehu.
RUS - KamAZ 6350 KVD (vozovkový pokladač)   -


RUS - KamAZ 6350 KVD (vozovkový pokladač)   - KVD - detail ramene pokladače s krytem servopohonu.

KVD - detail ramene pokladače s krytem servopohonu.
RUS - KamAZ 6350 KVD (vozovkový pokladač)   - Pokladač vozovky KVD v pochodové poloze.

Pokladač vozovky KVD v pochodové poloze.
URL : https://www.valka.cz/RUS-KamAZ-6350-KVD-vozovkovy-pokladac-t215480#605094 Verze : 0

Diskuse

poslední fotka ukazuje Faun Trackway HGMS na Ural 532361
URL : https://www.valka.cz/RUS-KamAZ-6350-KVD-vozovkovy-pokladac-t215480#636016 Verze : 0

Citace - webbel :

poslední fotka ukazuje Faun Trackway HGMS na Ural 532361



Nemáš nejaké bližšie info k tej fotografii? Pri porovnaní fotografií vidno že nejde o rovnaký podvozok a líši sa konštrukcia nástavby, tak ma zaujíma či si nenarazil na nejaký zdroj, kde sú nejaké bližšie informácie (napr. či ide o pokus o licenčnú výrobu z čias, keď sa vzťahy medzi Ruskom a západom otepľovali, alebo niečo iné).
URL : https://www.valka.cz/RUS-KamAZ-6350-KVD-vozovkovy-pokladac-t215480#636043 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více