První automobil s pohonem 4x4 vyrobený v Kopřivnici
rok výroby 1908
motor řadový zážehový čtyřválec 13 619 ccm s rozvodem SV
výkon 58,9 kW
chlazení kapalinou
převodovka 4+1 bez redukce
rozvor 3530 mm
rozchod 1450 mm vpředu i vzadu
maximální rychlost 25 km/h
pohotovostní hmotnost 2500 kg
délka 6425 mm
šířka 1980 mm
výška 1815 mm
zvláštností bylo uspořádání válců ve dvou dvojicích za sebou
převodovka byla uprostřed a z ní byly vyvedeny hnací hřídele uložené v tuhých rourách na obě hnané nápravy ... důsledkem byla malá světlá výška, což byla v případě vojenského tahače nevýhoda
odpružení bylo listovými pery
kola byla loukoťová s ocelovým oráfováním (bez pneumatiky nebo gumové obruče)
Byl nabídnut armádě jako dělostřelecký tahač ale nebyl zařazen do výzbroje
zdroj
muzeum TATRA Kopřivnice
Autoalbum TATRA ISBN 809009156-3
rok výroby 1908
motor řadový zážehový čtyřválec 13 619 ccm s rozvodem SV
výkon 58,9 kW
chlazení kapalinou
převodovka 4+1 bez redukce
rozvor 3530 mm
rozchod 1450 mm vpředu i vzadu
maximální rychlost 25 km/h
pohotovostní hmotnost 2500 kg
délka 6425 mm
šířka 1980 mm
výška 1815 mm
zvláštností bylo uspořádání válců ve dvou dvojicích za sebou
převodovka byla uprostřed a z ní byly vyvedeny hnací hřídele uložené v tuhých rourách na obě hnané nápravy ... důsledkem byla malá světlá výška, což byla v případě vojenského tahače nevýhoda
odpružení bylo listovými pery
kola byla loukoťová s ocelovým oráfováním (bez pneumatiky nebo gumové obruče)
Byl nabídnut armádě jako dělostřelecký tahač ale nebyl zařazen do výzbroje
zdroj
muzeum TATRA Kopřivnice
Autoalbum TATRA ISBN 809009156-3