Projekt 675 (kód: NATO: Echo II)

Project 675
Проект 675
Projekt 675 (Kód NATO - Echo II)


Typ : nosič okrídlených striel (PLARK/SSGN)


Rok predania námorníctvu: 1963
Dĺžka: 115,4 m
Šírka: 9,3 m
Výška: ? m
Ponor: 7,42 m
Výtlak na hladine: 4 415 t
Výtlak pod hladinou: 7 390 t
Max. rýchlosť na hladine: 14 uzlov
Max. rýchlosť pod hladinou: 23 uzlov
Dosah na hladine: neobmedzený
Dosah pod hladinou: neobmedzený
Hĺbka ponoru pracovná/medzná: 240 m/300 m
Pohon na hladine: 1 atómový reaktor, 2 turbíny po 17 500 koní
Pohon pod hladinou: 1 atómový reaktor, 2 turbíny po 17 500 koní
Výdrž na mori: 60 dní
Posádka: 104 z toho 29 dôstojníkov
Výzbroj : 4 x 533mm torpédomety v prednej časti
2 x 406 torpédomety v zadnej časti
Zásoba torpéd: 4 + 6
8 x okrídlená strela P-5 alebo P-6


Počet vyrobených kusov: 29


10 ponoriek prestavali a modernizovali na prelome 70 a 80 rokov na Projekty 675 MK a 675MU - niesli výkonnejšie strely P-500 Bazalt.


Zaujímavá citácia z knihy V. Franceva: Až ke dnu! - vzestupy a pády ruského a sovětského ponorkového loďstva, odkiaľ som čerpal informácie:
"Jedna z těchto ponorek, K-431, se stala 10. srpna 1985 v zátoce Čažma poblíž Vladivostoku aktérem "malého Černobylu". Jak to tak bývá, někteří důstojníci a pracovníci přístavu se při naprosté bezpečnostní ignoranci snažili otevřít poklop reaktoru, přičemž došlo k jeho tepelnému výbuchu - vinníci v počtu deseti sa ve zlomku vteřiny vypařili a teritorium přístavu zamořil mrak radioaktivních aerosolů."


Pozn.: Chcel som chcel vedieť koľko mali promile alkoholu v krvi Smile
URL : https://www.valka.cz/Projekt-675-kod-NATO-Echo-II-t37770#142601 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více