Název: Name: | Potez 26 | Potez 26 |
Originální název: Original Name: | Potez 26 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1924-DD.MM.1924 Société des Aéroplanes Henry Potez, Levallois | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1924-DD.MM.1924 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1924 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1100 kg | 2425 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1550 kg | 3417 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | 39ft 4,5in |
Délka: Length: | 8,000 m | 26ft 3in |
Výška: Height: | 3,150 m | 10ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 32,00 m2 | 344.45 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 46,875 kg/m2 | 9.6 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Jb kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 294 kW (400 k) a 338 kW (460 k) v h= 2 000 m. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Hispano-Suiza 12Jb twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 395 hp for take-off and combat power output 454 hp at 6,562 ft, driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 250 km/h v 5000 m | 155.3 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 216 km/h v ? m | 134.2 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8500 m | 27887 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem. | Two synchronised fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Jednomístný stíhací Potez 26 byl postaven na základě dvoumístného víceúčelového letounu Potez 25, postaven byl v jediném exempláři. Výsledným strojem byl dvouplošník (spíše jedenapůlplošník), spodní křídlo bylo malé (co do rozpětí a především co do nosné plochy), konstrukce letounu byla celodřevěná potažená plátnem. | The single-seat fighter version of the Potez 25 two-seat army co-operation aircraft. The Potez 26 was of wooden construction with fabric covering it was sesquiplane with a narrow-chord lower wing and inclined N-type interplane struts. The sole prototype was powered by a 450hp Hispano-Suiza 12Ha water-cooled twelve-cylinder engine and its armament consisted of two synchronised 7.7mm machine guns. |
Zdroje: Sources: | www.aviafrance.com http://www.aviastar.org/air/france/potez-26.php http://www.airwar.ru/enc/fww1/potez26.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |