Polikarpov VIT-1

Поликарпов ВИТ-1
     
Název:
Name:
Polikarpov VIT-1 Polikarpov VIT-1
Originální název:
Original Name:
Поликарпов ВИТ-1
Kategorie:
Category:
víceúčelový letoun utility aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.10.1937 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.10.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
31.10.1937
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4013 kg 8847 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6453 kg 14226 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,500 m 54ft 2in
Délka:
Length:
12,700 m 41ft 8in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 1,85in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,40 m2 434.86 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
159,727 kg/m2 32.71 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-103 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), 706 kW (960 k) v h= 4 000 m a 367,75 kW (500 k) v h= 9 400 m.
Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu VIŠ-2 o průměru 3 300 mm.
Klimov M-103 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 986 hp for take-off, 946 hp at 13,123 ft and 493 hp at 30,839 ft,
driving a three-blade metal variable-pitch propeller type VISh-2 of 10ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 055 l 232 UK gallons (278.7 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
530 km/h v 3000 m 329.3 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
417 km/h v 1500 m 259.1 mph in 4921 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,92 m/s 1952.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,4 min do 5000 m 8,4 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Š-37 ráže 37 mm v kořenech křídel,
1x kanón ŠVAK ráže 20 mm v přední kabině s odměrem ±10° ovládaný bombometčíkem a
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve hřbetní střelecké věži.
Pumový náklad: 600 kg v trupové pumovnici nebo 2x 500 kg puma FAB-500 pod křídly (celkem s přetížením 1 400 kg).
Two fixed forward-firing 1.5 inch Shpitalnyi Sh-37 cannons were mounted in the wing roots,
one forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon in the noce with 10° of vertical travel,
one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in a dorsal turret.
Bomb load: Up to 1,322 lb of bombs could be carried internally in the fuselage or a pair of 1,102 lb FAB-500 bombs could be carried under the wings.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun byl původně byl označen MPI-1, ale v průběhu stavby bylo označení změněno na VIT-1, jednalo se o víceúčelový celokovový letoun. Zalétal jej V. P. Čkalov. The Polikarpov VIT-1 (Russian: Vozdooshny Istrebitel' Tahnkov - Flying Tank Destroyer) was a three-seat all metal multi-purpose aircraft, planned as tank buster, dive bomber, reconnaissance, close range high speed bomber and heavy fighter.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875–1995, London, Osprey, 1995, ISBN 1-85532-405-9
http://www.airwar.ru/enc/aww2/vit1.html
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/vit-1.html
school415.narod.ru
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20492.htm
http://www.airpages.ru/ru/vit2.shtml
http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/1-02.htm

Polikarpov VIT-1 -


Polikarpov VIT-1 -


Polikarpov VIT-1 -


Polikarpov VIT-1 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-VIT-1-t143691#463775 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více