Polikarpov R-5SSS

Поликарпов Р-5ССС
     
Název:
Name:
Polikarpov R-5SSS Polikarpov R-5SSS
Originální název:
Original Name:
Поликарпов Р-5ССС
Kategorie:
Category:
víceúčelový letoun utility aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1937 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
620
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2042 kg 4502 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3003 kg 6620 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3289 kg 7251 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,500 m 50ft 10,25in
Délka:
Length:
10,560 m 34ft 7,75in
Výška:
Height:
3,620 m 11ft 10,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
52,20 m2 561.88 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
57,529 kg/m2 11.78 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin M-17F kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 533 kW (725 k) v h= 3 000 m.
Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu o průměru 3 350 mm
Mikulin M-17F twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 715 hp at 9,843 ft,
driving a two-blade fixed-pitch propeller of 11 ft diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
737 l 162.1 UK gallons (195 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
244 km/h v 3000 m 151.6 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
190 km/h v ? m 118.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,633 m/s 912 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,77 min do 3000 m 10,77 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6540 m 21457 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1700 km 1056.3 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm vedle motoru s 500 náboji pro každý,
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod spodním křídlem, každy s 200 náboji a
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm se zásobou 1 000 nábojů.
Pumový náklad: do 700 kg pumy, kontejnery na bojové plyny nebo generátory dýmu.
Two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in the fuselage, 500 rounds and
one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in rear cockpit, 1,000 rpg.
Attack variant:
four fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in under lower wing.
Bomb load: Up to 1,543 lb.
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
V roce 1934 vznikla nová výkonnější verze letounu R-5 označená R-5SSS nebo také jen SSS (скоростной, скороподъемный, скорострельный), což znamená rychlý, rychle stoupající a rychle střílející.
Těchto vlastností bylo dosaženo aerodynamickými úpravami, odlehčením, výkonnějším motorem a kulomety ŠKAS oproti starším PV-1.

Letoun R-5SSS zasáhl do bojů ve Španělsku (první bojový let se konal 02.12.1936), v roce 1938 u jezera Chasan o rok později u mongolské řeky Chalchyn a proti Finsku, nakonec zasáhl i do počátečních bojů proti Německu (RA měla tehdy ve stavu více než 100 letadel SSS).
The R-5SSS was a lightened, more streamlined version of the R-5. The SSS designation stood for skorostnoi, skoropod'emnoi, skorostrel'nyi, or fast, fast climbing, fast firing. A 715hp M-17F was used, and weight was reduced by using spruce wing spars. Some features were streamlined. Top speed increased by 19 mph and the ceiling also improved. Fast firing was achieving by replacing the PV-1 machine guns with the much faster-firing ShKAS model. The SSS also had an interal bomb bay, and was produced in a ground attack version with four more machine guns in the lower wings. Over 600 R-5SSS aircraft were produced between 1935 and 1937.
Zdroje:
Sources:
L+K č. 09 / 1973 Letadla 39-45, Polikarpov R-5, Václav Němeček
Котельников, В. Р. Легендарный Р-5. Эксмо, Москва 2011. ISBN 978-5-699-51560-8.
http://www.airwar.ru/enc/aww2/sss.html
http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/r-5.htm
tech.yax.su
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20000-1.htm

Polikarpov R-5SSS -


Polikarpov R-5SSS -


Polikarpov R-5SSS -


Polikarpov R-5SSS -


Polikarpov R-5SSS -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-R-5SSS-t139923#463510 Verze : 0
.
Polikarpov R-5SSS - Polikarpov R-5SSS s kódovým označením RR-008 sloužil u 1. letky nočního létání (1a Escuadrilla de Vuelo Nocturno) až do konce občanské války. V roce 1939 se stroj vyskytoval na letišti v El Carmoli. Letoun na horních a bočních plochách zbarven tmavě zelenou barvou, spodní plochy světle modré, konce křídel shora i zespodu červené.

Polikarpov R-5SSS s kódovým označením RR-008 sloužil u 1. letky nočního létání (1a Escuadrilla de Vuelo Nocturno) až do konce občanské války. V roce 1939 se stroj vyskytoval na letišti v El Carmoli. Letoun na horních a bočních plochách zbarven tmavě zelenou barvou, spodní plochy světle modré, konce křídel shora i zespodu červené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-R-5SSS-t139923#454972 Verze : 0
.
Polikarpov R-5SSS - Polikarpov R-5SSS z výzbroje 1a Escuadrilla de Vuela Nocturno, konec roku 1937. Letoun na horních a bočních plochách zbarven tmavě zelenou barvou, spodní plochy světle modré, konce křídel shora i zespodu červené.

Polikarpov R-5SSS z výzbroje 1a Escuadrilla de Vuela Nocturno, konec roku 1937. Letoun na horních a bočních plochách zbarven tmavě zelenou barvou, spodní plochy světle modré, konce křídel shora i zespodu červené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-R-5SSS-t139923#454974 Verze : 0
.
Polikarpov R-5SSS - Polikarpov R-5SSS RR-025 sloužil roku 1938 u 1a Escuadrilla de Vuelo Nocturno. Letoun na horních a bočních plochách zbarven tmavě zelenou barvou, spodní plochy světle modré, konce křídel shora i zespodu červené, taktéž přední část vrtulového kuželu. Na kýlovce znak jednotky.

Polikarpov R-5SSS RR-025 sloužil roku 1938 u 1a Escuadrilla de Vuelo Nocturno. Letoun na horních a bočních plochách zbarven tmavě zelenou barvou, spodní plochy světle modré, konce křídel shora i zespodu červené, taktéž přední část vrtulového kuželu. Na kýlovce znak jednotky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-R-5SSS-t139923#454976 Verze : 0
.
Polikarpov R-5SSS - Po porážce Republiky bylo zbylých 9 původně republikánských letounů typu Polikarpov R-5SSS zařazeno do výzbroje španělského letectva Ejército del Aire. Obdržely kódy 16W1 až 16W9. Zobrazený stroj sloužil u Grupo Reconocimiento núm. 43, operující ze Španělského  Maroka. Stroj byl ztracen 8. října 1941, když mu během přistání vysadil motor. Pilot capitán Manuel Rodriguez Salgado zahynul. Letoun nese totožné zbarvení jako v době, kdy bojoval na straně republikánů, tedy na horních a bočních plochách je zbarven tmavě zelenou barvou, spodní plochy světle modré. Došlo samozřejmě ke změně výsostného označení.

Po porážce Republiky bylo zbylých 9 původně republikánských letounů typu Polikarpov R-5SSS zařazeno do výzbroje španělského letectva Ejército del Aire. Obdržely kódy 16W1 až 16W9. Zobrazený stroj sloužil u Grupo Reconocimiento núm. 43, operující ze Španělského Maroka. Stroj byl ztracen 8. října 1941, když mu během přistání vysadil motor. Pilot capitán Manuel Rodriguez Salgado zahynul. Letoun nese totožné zbarvení jako v době, kdy bojoval na straně republikánů, tedy na horních a bočních plochách je zbarven tmavě zelenou barvou, spodní plochy světle modré. Došlo samozřejmě ke změně výsostného označení.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-R-5SSS-t139923#454979 Verze : 0
aviadejavu.ru

Polikarpov R-5SSS - Rozprašovače VAP-4M pod křídlem SSS určené pro vypuštění směsi granulovaného žlutého fosforu a kerosinu.

Rozprašovače VAP-4M pod křídlem SSS určené pro vypuštění směsi granulovaného žlutého fosforu a kerosinu.
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-R-5SSS-t139923#549376 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více