Polikarpov I-180-2

Поликарпов И-180-2
     
Název:
Name:
Polikarpov I-180-2 Polikarpov I-180-2
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-180-2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.04.1939 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1939-DD.04.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (2nd prototype)
První vzlet:
Maiden Flight:
19.04.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1646 kg 3629 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2190 kg 4828 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,090 m 33ft 1,24in
Délka:
Length:
6,900 m 22ft 7,64in
Výška:
Height:
2,450 m 8ft 0,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,11 m2 173.41 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
135,940 kg/m2 27.84 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-87B vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 735 kW (1 000 k) a 698,7 kW (950 k) při 2 250 ot/min v h= 4 500 m.
Vrtule trojlistá kovová VIŠ-23 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm.
Tumansky M-87B fourteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine rated at 986 hp for take-off and 937 hp at 2,250 rpm at 14,764 ft,
driving a VISh-23 three-bladed variable-pitch metal propeller, diam. 10ft 6in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
540 km/h v 5850 m 335.5 mph in 19193 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,25 min do 5000 m 6,25 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10250 m 33629 ft
Dolet:
Range:
800 km 497.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořenech křídel.
Pumový náklad: 40 kg pum, s přetížením až 200 kg.
Two fixed forward-firing 0.30 inch ŠKAS machine guns in upper cowling and
two fixed forward-firing 0.30 inch ŠKAS machine guns in the wing roots.
Bomb load: 88 lb - 441 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Oproti prvnímu prototypu bylo zvětšeno rozpětí a tím se zvětšila i nosná plocha.
- První lety provedl E. G. Uljachin.
- 1.5.1939 S. P. Suprun v rámci přehlídky přelétl s tímto letounem nad Moskvou.
5.9.1939 - v průběhu 53. letu došlo k havárii, zkušební pilot T. P. Suzi zahynul a letoun byl zničen.
The second prototype I-180-2 with a bigger wingspan and M-87A engine flew on 27 April 1939, and participated in the May Day parade a few days later. Later, the engine was changed to M-87B and the wing construction was strengthened. The prototype was recommended for mass production with the M-88 engine. This aircraft made 53 test flights. On 5 September 1939 was second prototype destroyed in an accident, crashed during high altitude testing, the test pilot Tomas Suzi was killed.
Zdroje:
Sources:
Michaił Masłov. I-180/I-185. Moskva, Těchnika Moloděži, Vostočnyj gorizont, 2003
Ukrainian aviation Magazie: Аэрохобби 1'94, Роковой И-180, Юрий А. Гугля - Киев и Владимир П. - ИвановСанкт-Петербург.
L+K 1/1989, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Polikarpov I-180
www.wunderwaffe.narod.ru
www.base13.glasnet.ru
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i180.html
www.historyofwar.org
archiv autora

Polikarpov I-180-2 -


Polikarpov I-180-2 -


Polikarpov I-180-2 -


Polikarpov I-180-2 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-180-2-t142388#460850 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více