Main Menu
User Menu

Polikarpov I-16 typ 20

Polikarpov I-16 Type 20

Поликарпов И-16 тип 20

     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 20
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 20
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.06.1939-DD.MM.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
80
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1342 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1738 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1925 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,004 m
Délka:
Length:
6,074 m
Výška:
Height:
3,250 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
119,532 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-25V vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 570 kW (775 k) a nominální výkon 551,62 kW (750 k) v h= 2 900 m.
Vrtule AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
225 l + 2x 93 l v přídavných nádržích pod křídly
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
448 km/h v 3160 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,3 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,6 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8260 m
Dolet:
Range:
520 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
865 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, každý se 450 náboji a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) 427 km/h s přídavnými nádržemi
Jednalo se o experimentální stíhací letoun s dlouhým doletem vyrobený v omezené sérii. První zkoučky byly prováděny v roce 1937 s dvousetlitrovými nádržemi (dolet byl 1 200 km), ty se ale neosvědčily a tak byly další přídavné nádrže vyrobeny dle japonských přídavných nádrží, Rusové je získali společně s jednou ukořistěnou Nakadžimou Ki-27.
Zdroje:
Sources:
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-20.html
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21182.htm
http://militera.lib.ru/tw/maslov/01.html
http://i16fighter.ru/mods/t20/t20.htm
lemairesoft.sytes.net
archiv autora

Polikarpov I-16 typ 20 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-20-t142291#460613Verze : 0
MOD