Název: Name: | Piaggio P.108A Artigliere | |
Originální název: Original Name: | Piaggio P.108A Artigliere | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.02.1943 Piaggio & C. SpA, Pontedera / | |
Období výroby: Production Period: | 16.12.1942-DD.02.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (MM.24318) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.03.1943 | |
Osádka: Crew: | 6-7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 18820 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 26885 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 29700 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 32,000 m | |
Délka: Length: | 22,920 m | |
Výška: Height: | 5,200 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 135,34 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 198,65 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Piaggio P.XII RC.35 dvouhvězdicový vzduchem chlazený osmnátiválec o vzletovém výkonu 1 119 kW, Vrtule trojlistá Piaggio s konstantní rychlostí otáček | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 440 km/h v 3900 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 385 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8500 m | |
Dolet: Range: | 2500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3520 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ráže 102 mm ve spodní části přídě se zásobou střeliva 53 granátů o hmosti 13,0 kg každý, dvojkulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm v dvou dálkově ovládaných věžích Breda Z-2 na horní straně vnějších motorových gondol, 600 nábojů pro každý kulomet, 1x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm ve spodní výsuvné střelecké věži Breda G, 400-450 nábojů a 2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm, po jednom v bočních střelištích, 500 pro každý. Pumový náklad: 3x letecké torpédo nebo 2x rádiem řízené torpédo (nebylo použito) | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letoun v Itálii nalétal při zkouškách celkem 24,6 hodin a vystřílel více než 280 granátů. Po kapitulaci Itálie jej zabavili Němci, namalovali na něj své znaky a po opravě (04. 04. 1944) jej přeletli na svou základnu v Rechlinu, kde byl pravděpodobně později zničen bombardováním. | |
Zdroje: Sources: | David Mondey, The Concise Guide to Axis Aircraft of World War II: The warplanes of Germany, Italy and JapanDuring World War II, Chancellor Press; 1997 Edition, ISBN-13: 978-1851529667 William Green, War Planes of the Second World War: Bombers and Reconnaissance Aircraft, Vol. 9, Doubleday & Company, 1968, ISBN-13: 978-0385057837 http://comandosupremo.com/P108.html http://www.airwar.ru/enc/bww2/p108.html www.militaryfactory.com http://www.luftarchiv.de/index.htm?/no.gif archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Piaggio-P-108A-Artigliere-t106786#380943Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.