Main Menu
User Menu

Piaggio P.108A Artigliere

     
Název:
Name:
Piaggio P.108A Artigliere
Originální název:
Original Name:
Piaggio P.108A Artigliere
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.02.1943 Piaggio & C. SpA, Pontedera /
Období výroby:
Production Period:
16.12.1942-DD.02.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (MM.24318)
První vzlet:
Maiden Flight:
03.03.1943
Osádka:
Crew:
6-7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
18820 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
26885 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
29700 kg
Rozpětí:
Wingspan:
32,000 m
Délka:
Length:
22,920 m
Výška:
Height:
5,200 m
Plocha křídla:
Wing Area:
135,34 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
198,65 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Piaggio P.XII RC.35 dvouhvězdicový vzduchem chlazený osmnátiválec o vzletovém výkonu 1 119 kW,
Vrtule trojlistá Piaggio s konstantní rychlostí otáček
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
440 km/h v 3900 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
385 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8500 m
Dolet:
Range:
2500 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
3520 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ráže 102 mm ve spodní části přídě se zásobou střeliva 53 granátů o hmosti 13,0 kg každý,
dvojkulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm v dvou dálkově ovládaných věžích Breda Z-2 na horní straně vnějších motorových gondol, 600 nábojů pro každý kulomet,
1x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm ve spodní výsuvné střelecké věži Breda G, 400-450 nábojů a
2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm, po jednom v bočních střelištích, 500 pro každý.
Pumový náklad: 3x letecké torpédo nebo 2x rádiem řízené torpédo (nebylo použito)
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Letoun v Itálii nalétal při zkouškách celkem 24,6 hodin a vystřílel více než 280 granátů. Po kapitulaci Itálie jej zabavili Němci, namalovali na něj své znaky a po opravě (04. 04. 1944) jej přeletli na svou základnu v Rechlinu, kde byl pravděpodobně později zničen bombardováním.
Zdroje:
Sources:
David Mondey, The Concise Guide to Axis Aircraft of World War II: The warplanes of Germany, Italy and JapanDuring World War II, Chancellor Press; 1997 Edition, ISBN-13: 978-1851529667
William Green, War Planes of the Second World War: Bombers and Reconnaissance Aircraft, Vol. 9, Doubleday & Company, 1968, ISBN-13: 978-0385057837
http://comandosupremo.com/P108.html
http://www.airwar.ru/enc/bww2/p108.html
www.militaryfactory.com
http://www.luftarchiv.de/index.htm?/no.gif
archiv autora

Piaggio P.108A Artigliere -


Piaggio P.108A Artigliere -


Piaggio P.108A Artigliere -


Piaggio P.108A Artigliere -


Piaggio P.108A Artigliere -


URL : https://www.valka.cz/Piaggio-P-108A-Artigliere-t106786#380943Verze : 0
MOD