Název: Name: | Pašinin I-21 (3. prototyp) | Pashinin I-21 (3th prototype) |
Originální název: Original Name: | Пашинин И-21(третий) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.01.1941 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.01.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (3th prototype) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.04.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2810 kg | 5677 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,430 m | 30ft 11,25in |
Délka: Length: | 8,730 m | 28ft 7,69in |
Výška: Height: | 3,240 m | 10ft 7,56in |
Plocha křídla: Wing Area: | 15,06 m2 | 162.1 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 186,587 kg/m2 | 38.22 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k), 809 kW (1 100 k) v h= 2 000 m a 772 kW (1 050 k) v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá kovová stavitelná. | Klimov VK-105P twelve-cylindr liquid-cooled vee engine rated at 1,089 hp for take-off. 1,089 hp at 6,562 ft and 1,036 hp at 13,123 ft at 2,700 rpm, driving a three-blade variable-pitch metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 580 km/h v 4750 m | 360.4 mph in 15584 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 18,6 m/s | 3661.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 740 km | 459.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón VJa-23 ráže 23 mm v ose vrule a 2x pevný kulomet kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem. | One fixed forward-firing 0.905 inch VYa-23 cannon firing through propeller hub and two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns above engine. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Třetí prototyp měl rozpětí křídel zmenšeno o 1 570 mm a křídla měla větší šípovitost. | The third prototype featured more extensive remodeling of the wings, with clipped wingtips (reducing wingspan by 5ft 1,81in) and sweeping back the leading edges. |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, London, Salamander Books Ltd., 2002, ISBN 1-84065-269-1. L+K č. 24/1978, Letadla 39-45, Pašinin I-21, Václav Němeček www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/i21.html http://www.airpages.ru/ru/i21.shtml www.aviarmor.net http://bcnh.narod.ru/i180/4.htm archiv autora |