Parnall Pipit

     
Název:
Name:
Parnall Pipit Parnall Pipit
Originální název:
Original Name:
Parnall Pipit
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1929 George Parnall & Co., Ltd., Yate /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1928
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1383 kg 3050 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1805 kg 3980 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.67 m 35ft
Délka:
Length:
7.92 m 26ft
Výška:
Height:
3.19 m 10ft 5.5in
Plocha křídla:
Wing Area:
33.54 m2 361 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce F.XI o výkonu 369 kW
dvoulistá vrtule
Rolls-Royce F.XI, power 495 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
391 l 86 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
278.4 km/h v 914 m 173 mph in 3000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.1 m/s 1600 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
1 min do 2134 m 1 min to 7000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm 2x fixed .303 Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letoun vznikl podle specifikace 21/26. Harold Bolas ho navrhl jako celokovový plátnem potažený jednopříhradový dvouplošník. Křídla měla stejné rozpětí. K pohonu sloužil vodou chlazený motor Rolls-Royce F.XI a pevný kolový podvozek mohl být zaměněn za plováky.
První prototyp vzlétl v polovině roku 1928, ale havaroval 20. září poté, co praskl nosník stabilizátoru v důsledku silných vzdušných vibrací.
Druhý prototyp byl vybaven motorem Rolls-Royce F.XIIS (520 k) a prodělal několik dalších úprav. Poprvé se vznesl v lednu 1929. Ale též tento prototyp byl zničen při havárii a to 24. února, když se mu během letu utrhly vodorovné ocasní plochy a praskl i nosník směrovky. Pilot se naštěstí zachránil na padáku. Oba prototypy navíc vykazovaly neuspokojivé letové vlastnosti, ministerstvo letectví tak o typ ztratilo zájem a vývoj byl zataven.
-
Zdroje:
Sources:
Wixey, Kenneth E. Parnal Aircraft since 1914. Naval Institute Press, Annapolis 1990. ISBN 1-55750-930-1.
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
http://en.wikipedia.org/wiki/Parnall
www.britishaircraft.co.uk

Parnall Pipit - http://avia.russian.ee/air/england/parnall_pipit.php

avia.russian.ee
URL : https://www.valka.cz/Parnall-Pipit-t60971#219577 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/pipit.html

Parnall Pipit -


Parnall Pipit -


Parnall Pipit -


URL : https://www.valka.cz/Parnall-Pipit-t60971#538810 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více