PZL P.11a

     
Název:
Name:
PZL P.11a PZL P.11a
Originální název:
Original Name:
PZL P.11a
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1933-DD.MM.1933 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1933-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30 nebo 50 (rozdílné údaje)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1116 kg 2460 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1580 kg 3483 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,719 m 38ft 5,37in
Délka:
Length:
7,250 m 23ft 9,43in
Výška:
Height:
2,690 m 8ft 9,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,90 m2 192.67 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
88,27 kg/m2 18.08 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Škoda Mercury IV-S2, vzduchem chlazený, přeplňovaný hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 373 kW, maximální výkon 410 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná Szomański.
Skoda built Bristol Mercury IV-S2, nine-cylinder, single-row, supercharged, air-cooled radial engine, rated 500 hp for take-off, maximum power 550 hp,
driving a wooden two-bladed Szomanski fixed-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
224 l 49.3 Imp gal / 59.2 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
343 km/h v 5000 m 213.1 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
240 km/h v 3600 m 149.1 mph in 11811 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,2 m/s 2401.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
435 km 270.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
480 km 298.3 mi
Výzbroj:
Armament:
2 x pevné synchronizované kulomety KM wz.33 ráže 7,92 mm na bocích trupu, se zásobou střeliva 700 nábojů. Two fixed forward-firing 0.303 inch KM Wz.33 machine-guns each with 700 rounds inside the fuselage.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Třetí prototyp označený PZL P.11/III byl po vykonaných zkouškách přijat do výzbroje jako PZL P.11a. Od poloviny roku 1933 se pomalu rozbíhala předsériová výroba, hlavní část letadel byla vyrobena v roce 1934. Pro pohon byl vybrán v Polsku, pobočkou Škody, v licenci vyráběný motor Mercury IV-S2. A third prototype P.11/III with a Mercury engine, served as a pre-production and, following satisfactory official testing, was approved for production for the Polish air force as the P.11a.
Zdroje:
Sources:
Krzystof Cieślak, Wojciech Gawrych a Andrzej Glass, Samoloty Myśliwskie września 1939, Serie AEROHOBBY, Wydawatelstwo Not Sigma, Warszawa, 1987, ISBN 83-85001-11-05
Witold Liss, Aircraft Profile No.75, The P.Z.L. P-11, Profile Publications Ltd., Leathead, Surrey, London and Watford, No ISBN.
L+K 14/67, Letadla 1939-45
L+K 25/1974, Václav Němeček, Monografie
www.pilotfriend.com
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p11.html
archiv autora

PZL P.11a -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-11a-t112024#392377 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více