PWS-18

     
Název:
Name:
PWS-18 PWS-18
Originální název:
Original Name:
PWS-18
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1936-DD.05.1937 Podlaska Wytwórnia Samolotów, Biała Podlaska /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1936-DD.05.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
40 (45?)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
895 kg 1973 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1220 kg 2690 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,97 m 35ft 11,88in
Délka:
Length:
8,00 m 26ft 2,95in
Výška:
Height:
3,135 m 10ft 3,43in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,30 m2 315.38 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Avia-Wright J-5B Whirlwind o výkonu 164 kW/223 k
dvoulistá dřevěná vrtule Szomański
Avia-Wright J-5B Whirlwind, power 220 hp
two-bladed wooden propeller Szomański
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
144 l 31.7 Imp gal / 38 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
196 km/h v ? m 121.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
169 km/h v ? m 105 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
16,17 min do 3000 m 16,17 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4950 m 16240 ft
Dolet:
Range:
465 km 288.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Balous, Miroslav. P.W.S.18, L+K 2001/17.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/PWS-18-t58270#542335 Verze : 0
Historie: V polovině 30. let chtělo Polsko nakoupit ve Velké Británii licence na letecké produkty, hlavně motory, přístroje a vybavení. Jednou z podmínek britské srany byla i licenční stavba cvičného stroje Avro 621 Tutor v Polsku a to nejméně ve 40 kusech.
Stavbou letounů byla pověřena firma P.W.S., ke které byly dodány dva vzorové kusy. Poláci však letoun výrazně upravili. Stroj dostal silnější motor (vyráběný v licenci u firem PZL a Avia), kovová kostra nosných ploch byla nahražena dřevěnou, dvounosníkovou a křídla měla zakulacené konce.
Letouny pak sloužily u poddůstojnické letecké pilotní školy kadetů v Deblinu a několika školních letek a to společně s domácími typy PWS 16 a 26. Po vypuknutí války byly i tyto letouny nouzově používány jako pozorovací a spojovací. Zbylé letouny poté využili k výcviku i Němci.


Pramen:
L+K 17/2001
URL : https://www.valka.cz/PWS-18-t58270#210359 Verze : 1
http://www.airwar.ru/enc/other1/pws18.html

PWS-18 -


URL : https://www.valka.cz/PWS-18-t58270#210361 Verze : 1
Schéma letadla
www.airwar.ru

PWS-18 -


URL : https://www.valka.cz/PWS-18-t58270#337224 Verze : 1
http://www.airwar.ru/enc/other1/pws18.html

PWS-18 -


URL : https://www.valka.cz/PWS-18-t58270#542336 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více