Ogar 4

V roce 1934 přišla fa Autfit na trh s prvním motocyklem Ogar, tím byla dvourychlostní dvěstěpadesátka Ogar 2. Firma, která sídlila v Praze Strašnicích, před tím vyráběla různé doplňky a jízdní kola. Nový motocykl se na trhu ujal a firma reagovala tím že vypustila na trh v roce 1935 další stroj, kterým byl Ogar 4 se čtyřstupňovou převodovkou. Stroj byl na svou dobu vyráběn mimořádně kvalitně (rám byl například letován z trubek ze švédské oceli) což se projevilo ve spolehlivosti a trvanlivosti. O tento velmi kvalitní motocykl projevila zájem i armáda, která v té době začínala velkou motorizaci a motocyklů Ogar 4 bylo nakonec nakoupeno na tu dobu impozantní množství 294 kusů. V armádě se motocykl osvědčil a setkáváme se s ním až do okupace.


TTD
Pohotovostní hmotnost : 120 kg
Užitečná hmotnost : 170 kg
Maximální rychlost : 115 km/h
Spotřeba paliva : 3 l/100km
Motor : dvoutaktní jednoválec chlazený vzduchem
Zdvihový objem : 246 cm3
Výkon : 9,5 ks(7kW)


Výrobce : Machek & spol. Autfit a.s. Praha
URL : https://www.valka.cz/Ogar-4-t43979#173529 Verze : 1
Přidám ještě fotku motocyklu ze sbírek muzea v Lešanech.
Ogar 4 -


URL : https://www.valka.cz/Ogar-4-t43979#173530 Verze : 0
Dovolím si vložit foto motocyklu OGAR ze sbírek muzea na hradě Kámen - měl by to být zřejmě ten první, nahoře popsaný, typ.
Ogar 4 -


URL : https://www.valka.cz/Ogar-4-t43979#173953 Verze : 0
Myslím že na fotce je Ogar 2 tedy typ který v armádě nesloužil a založil díky kvalitě a ceně (byl jen o cca 900,- dražší než ČZ 175 ze stejné doby) vzestup značky.
URL : https://www.valka.cz/Ogar-4-t43979#174054 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více